lauantai 1. syyskuuta 2012

Some test photos

DSC_0098 DSC_0115 DSC_0125 DSC_0133 DSC_0140 bongaa muurahaiset DSC_0081 DSC_0151 DSC_0202

Jepsjeps jees. Täällä ollaan taas ja tällä kertaa testailukuvien merkeissä. Vihdoin ehin ton kameran kanssa ulos kuvailemaan, ei oo hirveesti ylimäärästä aikaa mulle tippunu viime viikkoina! Mutta tässäpä nyt siis iltapäiväisiä tulkintoja kukista, hyönteisistä ja melkeinpä mistä vaan mihin linssiä ehdin zoomailla. Voin sanoa, että tää kamera on aivan järjettömän hyvä, niin herkkä ja hyvä kenno että parempaa harrastelijakameraa saa hakea! Sit ku vielä ehtis/olis rahaa panostaa enemmän uusiin putkiin niin voi että tulis mageeta settiä. Nää kuvatkaan ei oo vielä tosiaankaan parasta mihin tolla pystyis, osaksi tekotaiteellista shaipaa mutta eiköhän menettele tähän hätään, niin saatte tekin jotain tuntumaa. Kertoilkaapa mielipiteitä kuvista, muruset!

PS. Mua saa auttaa ja pienentää mun stressiä siitä että minne meen tettiin! Perjantaina pitäis olla vihko palautettuna ja paikka sovittuna, mutta mä oon ihan hukassa.. Kertokaa vaikkapa omia tettipaikkojanne jos voisitte suositella kenties mullekin! Jos lahden alueelta niin suurta plussaa!

34 kommenttia:

  1. no riippuu mistä kaikesta oot kiinnostunu? :p
    ite oon ollu tetissä tallissa, postissa, kunnan eläinlääkärissä ja pieneläinsairaalassa, kaikki ihan mahtipaikkoja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, mulla on niin paljon juttuja mitkä kiinnostaa että en ees osaa päättää! Tallia mietin itekin ja eläinlääkäri kans kiinnostais jollain tapaa, mutta katotaan nyt. Kiitos kommentista :--)

      Poista
  2. äääh kateus. :--( mulla on just se edelline nikon malli(?) nikon d3100,mutta kyllä noi sun kuvat näyttää ehottomasti parempilaatusilta !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo D3100 on edellinen malli, mut onhan siinä ja D3200:sessa ihan hurjasti eroa! Vaikka kyllä 3100:sellaki saa hyviä kuvia :--)

      Poista
  3. Upeita kuvia! (((:
    Toi on tosiaan täysin kiinni siitä, mistä ite tykkäät! Yleensä pienemmät paikat ovat kaikkein kivoimpia, ainakin oman kokemuksen mukaan. :D
    Ite olin kasilla päiväkoti-tyyppisessä paikassa, mutta se ei ollut täysipäiväistä, vaan pikemminkin "päiväkerho" jossa hoidetaan lapsia. En nyt muista miksikä sitä kutsutaan.. Ysillä olin ensimmäisen viikon suunnittelutalolla tekemässä sisustussuunnitteluhommia ja sain tehtäväkseni sisustaa yhden asunnon aivan täysin. Ensin täysin "huviksi", mutta pomoni tykästyi suunnitelmaani ja se pääsi sitten eteenpäin parin huoneen kohdalta! Toisen ysiluokan tettiviikon olin sitten Teboililla.
    Ite sössin noista kolmesta tetistä kaksi, kun en vain keksinyt paikkaa / skippasin koko homman miettimisenkin. Päiväkerhosysteemi oli ihan jees, mutta se oli vain viime hetken veto kun piti joku paikka saada. Suunnittelutalon olemassaolosta en edes tiennyt ennen koko tettiä, eräs tuttu vain siitä vihjaisi. Siellä ei hirveästi tettiläisiä ollut aiemmin ollut ja homma oli tosi vapaamuotoista ja mahtavaa! Teboili taas oli se viime hetken veto kanssa, mutta toisaalta siellä oli ihan hulvattoman hauskaa sen ihanaakin ihanemman henkilökunnan takia. :D
    Pointti on, että yritä hakea jotain erikoisempaa kuin perusmarketteja yms. (; Lahden aluetta en tunne käytännössä ollenkaan, joten mitään erikoisempia paikkavinkkejä en osaa antaa. ):

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :---)
      Niinhän se on ja siks just haluisinki semmoseen paikkaan missä oikeesti viihtyisin ja saisin tehdäkin jotain, enkä esimerkiks s-markettiin täyttämään hyllyjä, koska ei oo ihan unelmaduunia.
      Mutta voi vitsi miten huipun kuulonen toi suunnittelutalo, varmasti ihan mahtava paikka jos sellanen kiinnostaa ja toi että sait jo itse sisustaakin! Ihan mahtavaa, mulla ei oo paljoakaan kokemusta kyseisestä hommasta enkä usko että ihan mun alaa olisikaan. Mut varmasti ihan huippuja kokemuksia!
      Mustakin tuntuu että menee kohta semmoseks viime hetken valinnoiks ja sitte en oo yhtään tyytyväinen mun paikkaan mut eiköhän joku ihan mieluinen löydy ku rauhassa mietiskelen kaikkia vaihtoehtoja. Ja just toi vaikuttaa ihan älyttömästi että millanen ilmapiiri siellä työpaikalla on ja minkälaisia ihmisiä, mut huippua jos sulle on sattunu hyvä säkä!
      Kiitos pitkästä ja ihanasta kommentista, tää kyllä selvens ajatuksia jonku verran vaikka siitä kyllä olin jo varma että mihinkään s-marketin kassalle en aio :D eiköhän täältäkin seudulta löydy joku mieluinen!

      Poista
  4. mäkin mietin kuumeisesti tota tet-paikkaa tääl :d olin kasilla s-marketis mut nyt haluisin jonnekki muual ja en tiiä kyl yhtää et mihin.. :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, samaa probleemaa siis! Samaa kans yrität miettiä eli semmosta et mikä sua kiinnostaa oikeesti ja otat vähän selvää paikoista, toivottavasti löydät siekin mieluisen paikan :)!

      Poista
  5. mä olin sillon ysillä kahen viikon tetissä ensin viikon nokialla ja sitten prismassa! Nokia oli kyllä ihan huippupaikka, kun pääsin tekemään niitä ihan oikeita testejä huippukalliilla laitteilla niille puhelimille. Sinne ei kyllä valitettavasti taida päästä jos ei tunne ketään :( Itekkin pääsin mun iskän kautta kun se johtaa sitä ryhmää.
    Mutta noiden viikkojen lisäksi mä oon ollut päivän tetissä tallilla. Sekin oli ihan jees, kun sillon vielä harrastin ratsastusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vitsi toi nokia kuulostaa ihan mahtavalta, varmasti kokemuksen arvoinen paikka :) mut tosiaan harmi jossei sinne sit oteta ihan noin vaan tettiläistä, tosin ymmärtäähän sen ku tollasesta paikasta on kyse! Ja mulla ei kyllä tuttuja siellä taida olla. Mut huippua että sun valinta osu nappiin :)
      Tallia oon miettiny itekin, meillä kotona kun on noi kaks heposta niin ratsastellu oon jo kuitenki monta vuotta ja nyt on jääny heppailut vähän vähemmälle. Mutta mutta, saa nähdä et mihin päädyn :) ja hei kiitos kommentista Nora!

      Poista
  6. mä olin ysillä tetissä dressmannilla, ja oli ihan huippua! työkaverit oli niin mukavia :--)

    VastaaPoista
  7. Oon ollu tetissä eskarissa ja alakoulussa seiskalla ja kasilla, mutta ysillä olin Subwayssä ja arkkitehtitoimistossa. Noi jälkimmäiset oli ihan huippuja musta! :) Varsinkin Hyvinkään Subwayssä viihdyin todella paljon, koska hommat oli kivoja ja henkilökunnan välillä vallitsi niin positiivinen tunnelma ettei parempaa ois voinu toivoa.

    En tiedä, onko siellä päin Subwaytä saatika millainen se siellä olisi, mutta suosittelen sitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi subway jäi kyllä mieleen ja meinasin soittaakkin sinne, mut pressosta sainkin paikan! Joten kiitos paljon siitäkin ideasta :D mut superkiva jos on hyvä tuuri käynyt sullakin paikoissa!

      Poista
  8. Ite olin tetis ilttikses/päivähoidos, päiväkodissa ja ala-asteella (: Viihyin kaikissa, koska tykkään olla lasten kanssa! Mut suosittelesen sua valitsee sellasen paikan, mistä vois olla hyötyy tulevaisuuden uravalintaa ajatellen tai jos et vielä tiedä mikskä haluut isona nii sit joku sellanen paikka, joka sua kiinnostaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, tottakai semmonen on kaikkein paras mikä kiinnostaa ja on hyödyllinen joten sulla varmastikin ihan nappivalinnat nuo :--)! itekin olin kasilla ala-asteella ja oli kiva kokemus, vaikka kolme päivää kipeenä olinkin!

      Poista
    2. Omagaad, mäki olin kipeenä puolet siitä ajasta ku olin ala-asteella tetissä! :'DD Oli vaan pakko ilmottaa tää mahtavan hieno yhteensattuma.

      Poista
  9. kyllä perus digikamerallakin noin hyviä kuvia saa :D ei kannattais hankkia järkkäriä kun neljäsataa euroa halvemmalla saa ihan yhtä hyviä kuvia. esimerkiks canon ixus 115 hs on todella hyvä kamera, vaikkei ehkä uskois sen puoleen et siinä on vaan 12.1mg, zoom on kuitenkin 4x optinen ja salamavalolla ja eriasetuksilla kuten kasvokuva, luontovärit, fisheye saa erilaisia ihania kuvia ja videoita myös vaikka laatu onkin HD :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä!

      Poista
    2. Niii no tottakai saa, jos oikeesti vaan jaksaa panostaa ja osaa kuvata sillä digikamerallakin :--D mutta loppujenlopuks on se järkkäri vaan kätevämpi, tai mun käteen ainakin sopii jotenki paremmin ja sillä on helppo opetella vaikka mitä. Mut tottakai digikameralla saa ihan yhtä hyviä kuvia mitä useimmilla järkkäreillä mut.. se on vähän se mistä tykkää/millä tykkää kuvata.

      Poista
  10. Joku päiväkoti tai ala-aste on aina hyvä vaihtoehto, jos ei muuta paikkaa löydy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jees, se on totta :) ala-asteella olinkin kasilla!

      Poista
  11. Thanks a lot!:DD
    Do you have a very good resolution in your photos, amazing like always!

    Have a nice day!



    www.myblueboots.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you again, Alex :---) haha!
      You too!

      Poista
  12. Mikä se sinun lajisi muuten olikaan?:) Kivoja kuvia! Itsekin aina välillä innostun aina välillä kuvailemaan, kun sain jouluna tuon kunnon kamerankin..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei varsinaista "päälajia" ole, jumppailen, juoksen ja pyöräilen paljon :) ja ex-yleisurheilija olen! Mut kiitoksia :---) siitä se sit lähtee!

      Poista
  13. tosi hyviä kuvia! :)

    yelloowsky.blogspot.com

    VastaaPoista
  14. wautsi wau, aivan mielettömiä nää sun kuvat!:):)

    www.diaryofhenna.blogspot.fi

    VastaaPoista
  15. Seurusteletko?Jos,niin voisitko tehdä poikaystäväpostauksen? :)

    VastaaPoista
  16. Ihania kuvia! :)

    Ja hei suosittelen kattoo sen Footloosen! Ite katoin sen netistä ekaa kertaa, mut se oli kyl ilma tekstei mut ihan sama :)
    janinastyle.blogspot.fi

    VastaaPoista
  17. Ihanan selkeitä kuvia sulla! :) muutenkin blogisi vaikuttaa todella kivalta! Kommenttisi piristi päiväni! :)

    VastaaPoista