keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Christmas feelings

joulu1

Rakastan joulua. Mulla on jotenki erityisen vahva joulufiilis tänä vuonna, vaikka aina oon ollutkin jouluihmisiä. En tiedä miksi. Ainahan sitä sanotaan, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän enää jaksaa innostua esimerkiksi omista synttäreistä. Ei herätä enää kuudelta aamulla kurkkaamaan tuvan pöydälle, että onko jo ilmestynyt lahjoja. Ei enää hyvissä ajoin ennen joulua ympyröidä into piukeena paksuista lelukuvastoista jätskikoneita ja baby bornin lumilautailusettejä ja lähetetä toiveita kirjeissä korvatunturille.

joulu2

Pienempänä ehkä noista asioista oli niin innoissaan ehkä päällimmäisenä sen takia, että sai lahjoja - niitähän ootti aina ihan hirveesti ja se lahjojen avaaminenhan oli ihan paras juttu jouluaatossa! Moni näkee joulun silmissään juuri noin, materialistisena juhlana, ja sitähän se vähän onkin (aaaivan liikaa tänäpäivänä jos multa kysytään, mutta joo-o onhan joka vuos uusimmat tekniikkavempeleet, uutukaiset uggit ja tuorein versio iphonesta saatava...). Se hirvee jouluhössötys, kauppojen pursuaminen tavaroista, ihmisten säntäily pitkin poikin ihan ku ei olis koskaan alennuksia nähnykään, se MATERIA, on ihan liian yliarvostettua. Keskittykää ihmiset mielummin tunnelmaan ja rauhoittukaa!

joulu3

Mulle ainakin on sata kertaa tärkeämpää just se ihana fiilis, minkä joulun odotus saa mussa aikaan. Hymyilyttää, ja oon innoissani ihan ku pikkulapsena - ehkä vaan vähän eri tavalla ja erilaisista syistä. Tää on vahvempaa! Yhdessäolo, joulun kristillinen merkitys, lumi, joululaulut, joulukalenteri, tonttu toljanteri, hyvä ruoka, kauniisti koristeltu koti. Näistä kaikista koostuu mun joulumieli, ja se on jo hyvää vauhtia valloittamassa mut. Tästä joulusta tekee myös ihanan se, että vuoden maailman toisella puolen asustellut sisko tulee takaisin kotiin, ja on taas koko perhe koossa ♥

joulu4

Laitoin eilen jouluvalot mun huoneen ikkunaan, napsautin ihania Antti Tuiskun joulubiisejä pyörimään, istahdin tuolille rentoon asentoon ja suljin silmät. Varpaat oli lämpimässä villasukkien sisällä, viltti hyvin hartioilla ja pää tyhjennetty päivän ajatuksista. Oli kerrankin vaan hetki aikaa, aikaa vaan olla ja nauttia. Se hetki vaan hukkui ja löysin itteni nopeesti ihan jostain muualta! Uskomatonta miten johonki tunteeseen voi vaan heittäytyä, niin ainutlaatuista ♥

joulu5

Oletko sinä jouluihminen? Mistä sun joulumieli koostuu? Jokainen kertoo, nyt fiilistellään vähän! ♥

52 kommenttia:

  1. Olen kanssa oikea jouluihminen :) Joulumieli koostuu pitkälti samoista asioista kun sullakin, se tunnelma on vaan niin ihana ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä, totta puhut ♥! ihanaa!

      Poista
  2. Onpas kiva postaus!:) mun mielestä joulussa on parasta se tunnelma,jouluvalot ja hyvä ruoka:-)

    VastaaPoista
  3. ihanat kuvat !! ♥ se yhdessäolo, villasukat, ruoka, sukulaiset, koristelut, musiikki ♥ parhautta! ♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, aivan! Niin samoja juttuja, ihana että löytyy muitaki jouluihmisiä ♥

      Poista
  4. joulu on parasta :) tunnelma♥ ja sukulaiset♥

    VastaaPoista
  5. oon kans todellakin jouluihminen ! joulun ja sen ihanan tunnelman tekee herkut, sukulaiset, jouluvalot ja -laulut. nuo nyt ainakin (--: onneks joulu on kohta täällä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniih, mahtavaa :)! se on kyl totta, ja niimpä, toisaalta tää odotuksen aikaki on niin ihanaaa ♥!

      Poista
  6. nää kuvat oli jotain maailman ihaninta :) ja teksti miumau ♥ joulua ootellessa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih sä oot jotain semmosta! niimpä aaaa ♥

      Poista
  7. Täälläkin yks jouluun hullaantunut, odotuskalenterin tein heti elokuun alussa ja siitä asti oottanut. Aika samoista jutuista koostuu munkin, tuosta tunnelmasta. Meijän perhe on muutenkin niin kiireinen et jouluna on ihanaa ku kaikki on koolla, mummoja ja enoja myöten :) ja jouluruoka on kans aivan ihanaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihana!! :D ja niinpä, ihan mahtavaa ku sillon on oikeesti vaan rauhotuttava ja ehtii kunnolla vaan viettää aikaa lähimmäisten kanssa! Jouluruoka on ehkä parhainta mitä tiedän, namm :p

      Poista
  8. Olen jouluihminen.(: Rakastan joulua yli kaaaiken, ja aikalai samoista syistä kun sinä (;
    Kiva blogi ja kivoja kuviakin (:

    VastaaPoista
  9. aivan ihana postaus ! mä rakastan joulua ja taisin tossa ennen lokakuun puoliväliä laittaa jo jouluvalot koristamaan mun huoneen seiniä :-) rakastan sitä tunnelmaa mitä joulussa on ja sitä yhdessäoloa ♥ se on hienoo, ku kaikki on koolla ja saa rauhottua ja syödä (:D) pisin pyhiä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon! Ja joo, mä aattelin et laitoinko nyt liian aikasee mut en vissii ollu kuitenkaa ihan ainut ;) ja todellakin, ihan huippuu♥!

      Poista
  10. Tää oli ihana postaus. Mul ku en tajuu oikee vieläkää et joulu tulee..tai et siihen ois viel piitkä matka. Ehkä mä sit alan tajuu ku tulee vähän näit joulumaioksia ja enemmän joulusia ohjelmia.
    Mä jotenki herkidtyin ku sanoit ton et siskosi tulee kotiim ja perhe on taas koossa :3 tottahan se on. Mullaki on sisko ja veli jotka on muuttanu kotoota mut asuu silti samal paikkakunnal mut silti vaik nään ne vähintää kerran viikos nii ei joulu ois ilman perhettä saman katon alla<3

    Ja lisää lisää vaa näit tälläsiä joulusia postauksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, minustakin! :) jotenki ku mä oon tajunnu sen niin ehkä sen takia oon enemmän vielä innoissani, jotenki tuli niin nopeesti kuitenkin! Ja kyllä se pikkuhiljaa sieltä ;)
      Ja voi, se on kyllä ihanaa ♥ niimpä, nimenomaan, on se ihan eri asia sit oikeesti olla yhdessä!
      Mutta joo, tulee varmasti tässä kun joulua lähestytään... :)

      Poista
  11. mä myös oon joulufiiliksissä! :)
    ja mulla koostuu samoista jutuista, se tunnelma, kun ei lo kiire minnekkään, ja ei tarvitse ajatella arkea :)

    VastaaPoista
  12. Oi että, kun oli ihana postaus! Niin tunnelmallisia noi kuvatkin, kyllä vaan alkaa pikku hiljaa vahvistua tää jouluinen fiilis (: "Yhdessäolo, joulun kristillinen merkitys, lumi, joululaulut, joulukalenteri, tonttu toljanteri, hyvä ruoka, kauniisti koristeltu koti" tossa lauseessa oli kyllä kaikki kohdallaan!

    Ai että, noiden lisäks ihanan jouluisia juttuja on koulun puurojuhla ja sen jälkeinen yökirkko, jouluostoksilla käyminen ja erityisesti lahjojen antaminen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Noi kuvat on kyllä aivan ihania :) ja tottahan se on ku joka tuutista alkaa kohta pursuamaan kaikkea jouluun liittyvää!

      Ja voi kyllä, puurojuhla ja kirkko!! Ne on ehdottomat ♥ samoin koulun lucia-tapahtuma on semmonen missä aina tulee joulufiilis.

      Poista
  13. oon niin samaa mieltä sun kanssa tästä! joulu on iha mahtavaa aikaa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Waau ku täältä löytyy paljon jouluihmisiä, ihanaaaa <3 niin on!

      Poista
  14. Voi että, ihana tämmönen joulufiilis-postaus!(: Itelläkin on ollu nyt jotenki tosi innostunu olo joulusta, vaikka en niin jouluihminen omasta mielestä olekaan. Joulumieli tulee mulle siitä, kun saa viettää aikaa läheisten kanssa ja lahjojen antaminen on parasta! Niin ja jouluvalot. Ja ruoka tottakai:D
    Sulla on ihana blogi, joka erottuu muista varsinkin treenipostauksilla:)
    Mukavaa marraskuuta, kyllä se joulu ihan kohta on täällä!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oli pakko fiilistellä vähän! Ja niimpä, ei sitä välttämättä tarviikaan olla, saa muutenki nauttia joulusta. Aivan, aivan :)
      Mutta kiitos tosi paljon! Ihana jos tykkäät, treenipostauksia yritän päivitellä mahd. paljon 8) kiitos samoin, kyllä se tulee jo kovaa vauhtia!

      Poista
  15. Eii tää oli julma postaus :( tuli hirvee joulufiilis!♥

    Oon siis jouluihmisiä, mullon synttärit 20.12. joten se lisää vielä sitä odotusta :D vaikka ei sitä nykyään enää niin innoissaan niistä ole :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi että, anteeksi! haha♥

      Ja joo, varmasti! Se on kyllä totta mut, kuitenkin 8)

      Poista
  16. Yhyy, sait mut herkistelemään tällä. Kauniisti ja osuvasti kirjoitettu, joulu on ihana juhla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun blogissa postauksessa Suosikkiblogieni top 5 + 1 saattaisi muuten olla jotakin, joka saa sut hyvälle tuulelle. ;)

      Poista
  17. Aah, joulu on vaan niin ihanaa aikaa ♥♥♥ Olen ehdottomasti jouluihminen. :)

    Ja äärettömän ihana postaus! Kuvat on ihania ja tekstiä oli mukavaa lukea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Ihan voittamatonta :) ja kiitos paljon sulle!

      Poista
  18. Joulu on vaan niiiin ihanaaa <3 varsinkii michael bublen joululaulut! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä muuta sano!! Meenkin kuuntelemaaan --> ♥

      Poista
  19. Lueskelin aiempia postauksia ja päätin kysyä että suosittelisitko kameraasi, sillä ensin olen harkinnut Nikon D3100, ja nyt löysin Nikon D3200 kameran, suositteletko??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen ehdottomasti! Ihan mahtava kapistus :)

      Poista
  20. Ei nyt liity mitenkään asiaan, mut teetsä youtubesta jotai treenijuttuja vai mistä? Voitko antaa jotain linkkii tai vinkkii ? :) Muutenkin ois kiva kuulla enemmän sun treenailuista !

    Piti vielä sanoo et arvostan sua ihan tositosi paljon, oot vasta 14 mut sulla on aivan mahtava asenne liikuntaan ja kaikkeen muuhunkin. Luulin pitkään et oot -95 (eli mua vuoden vanhempi) mut sit mulle selvis että et ookkaan ! Oot jotenkin niin ihanan kypsä ikäisekses. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo youtubesta yleensä! Voin tehä erillisen postauksen ihan jokupäivä tässä ja linkata jotain mun lempparitreenejä, sieltä löytää ihan super monipuolisesti ku jaksaa vähän kaivaa!

      Mut voi kiitos :--) super ihana kommentti♥ oon pahoillani ku en oo vastannu tähän jos nyt olit toi uusin anonyymi, tuli ihan super huono fiilis! Jotenki nää kommentit on jääny, mut oon kyllä lukenu jokaikisen ja muistan miten hyvä mieli mulle tästäkin tuli! Joten kiitos sulle ja pahoittelut, meinaan välillä olla vähän huono bloggaaja :--( oot ihana!

      Poista
  21. ihana postaus, alkaa väkisinki tulee joulumieltä jo:-) oon kyl ite ehdottomasti jouluihminen! joulumieli koostuu seurasta eli perheestä, kuusesta ja Samu Sirkan joulutervehdyksestä sekä Lumiukosta, haha. Riisipuuro on myös ehdoton ja hyvin tärkeä joulumielen tekijä joulusin!

    xx,
    Carpe fucking Diem

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, no joo! Samu sirkan joulutervehdys, aaa apua :D niin ihana! Ja kyllä, puhut ihan asiaa :)

      Poista
  22. Ihana blogi! Liityin lukijaks :---)

    toospeechless.blogspot.com

    VastaaPoista
  23. OI ihana postaus! Kyl joulumieli ehdottomasti tuplaantus (--: !

    VastaaPoista
  24. ai kiva kun vastasit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääh anteeks :---( nyt on vastattu, hyvä että muistutit!

      Poista