torstai 29. marraskuuta 2012

Jillian Michaels-treenit

jillian
DSC_0794
DSC_0816

Ajattelin kirjotella pitkästä aikaa taas vähän treenipostauksen merkeissä. Mulla on joku hirvee motivaatiodraivi päällä treenailun suhteen ja ei meinaa niitä välipäiviä malttaa pitää missään välissä. Kiitettävästi tässä onkin liikuntaa kertynyt viime viikkojen aikana lukuunottamatta MN-viikonloppua, jolloin sporttailut jäi siihen festareilla kävelemiseen ja pomppimiseen.

Multa on kysytty pariin kertaan linkkivinkkejä hyviin jumppavideoihin ja ajattelin että voisin jakaa niitä teillekin. Rakastan yli kaiken tehä Youtubesta hyviä treenejä, sieltä löytyy niitä tosi monipuolisesti kunhan vaa osaa etsiä oikeilla hakusanoilla. Pikkuhiljaa löytyy aina uusia motivoivia jumppia!

jillian2

Jillian Michaels-treenit on mun henkilökohtasia suosikkeja, ja niitä meinasinkin esitellä tässä postauksessa. Treenit on alunperin saatavilla DVD:inä, mutta suurin osa niistä löytyy myös Youtubesta. Jillian on persoonana mahtava, tsemppaava ja motivoiva - myös tarpeeks ankara, jotta noita treenejä jaksaa tehdä! Mahtava nainen, mieletön kroppa.



Jillian Michaels: 30 Day Shred
Tällä tunnetuimmalla DVD:llä on kolme eri tasoista, puoli tuntia kestävää jumppaa. Ne koostuvat kolmesta 6min pituisesta circuitista - 3min lihaskuntoa, 2min aerobista osuutta ja 1min vatsalihasliikkeitä. Jillian käyttää tätä treenimuotoa perustellen sen olevan kaikista tehokkainta ja kiinteyttävintä. Niin se myös on - syke pysyy korkealla mutta liikkeet jaksaa silti tehdä täydellä teholla eikä liikkeeseen ehdi kyllästyä. Jumppaa on tarkoitus tehdä 30 päivän ajan niin, että esimerkiksi ensimmäiset 10pv tasolla 1, toiset 10pv tasolla 2 ja viimeiset tasolla 3.




Jillian Michaels: No More Trouble Zones
Tämä tunnin pituinen lihaskuntotreeni koostuu 5 minuutin alkulämmittelystä, seitsemästä 6 minuutin circuitista ja 5min loppuvenyttelyttelyistä. Liikkeet toteutetaan yhdistelmäliikkeinä, eli pienet ja suuret lihasryhmät työskentelevät yhtäaikaa - tällä saadaan aikaan se, että syke nousee korkealle ja kalorit palavat. Erittäin tehokas treeni, suosittelen lämpimästi! Jumpassa käydään läpi kaikki lihasryhmät, erittäin tehokkaasti myös vatsalihakset. Tarvitset tähän jumppaan 1-2kg käsipainot sekä jumppamaton. Itse käytän 2kg painoja.





Jillian Michaels: Banish Fat Boost Metabolism
Treeni koostuu samalla tavalla kuin edellinen jumppa, ja kestää yhteensä tunnin. Circuitit ovat erityyppisiä, ne sisältävät potkuja ja lyöntejä, hyppyjä, ja core-liikkeitä, joissa vatsalihakset laitetaan töihin. Treeniin ei tarvitse lainkaan käsipainoja, ja tämän voi tehdä pienessäkin tilassa. Jumppa keskittyy rasvanpolttoon ja sisältää paljon erilaisia hyppyjä, pääasiallisesti se on aerobinen jumppa joka vaikuttaa tehokkaasti keskivartaloon. Jumpassa ei ole taukoja ja syke nousee paikoitellen todella korkealle. Saa olla huippukunnossa jos tämän treenin pystyy huohottamatta tekemään!



21 kommenttia:

  1. Multa löytyy Jillianin kaikki DVD:t ja voin kyllä sanoa että on tosi tehokkaita ainakin.:D Ja niin kun sanoit, Jillian vaikuttaa mahtavalta tyypiltä.
    Hieno juttu, että teit postauksen Jillianista, Suomessa varmaan ei niin hyvin hänen DVD-treenejään tunneta! Oma suosikki on varmaankin Killer Buns & Thighs. Ja Banish Fat Boost Metabolism on kans huippu.(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, olispa mullakin! Pitäisköhän joululahjaks itelle tilata vähän noita mitä ei youtubesta löydy :) ja kyllä, todellakin vaikuttaa! Sen takia just ja että muutkin löytäis noita treenejä, ihan huippuhyviä. Pitää hei katsastaa tota jostain netistä, ja ehkä laittaa tilaukseen... Onks sulla muita mitä suosittelet, jos kattavan valikoiman kerran omistat? Ja mistä tilailit noita treenejä? :)

      Poista
    2. Juu kyllä kannattaa tilata! Ja noihan on siitä just parhaita että saa ammattilaisen treeniohjeistusta kotona, ei tarvii lähteä minnekään kauas:) Six week six-pack on kans oikein hyvä ja tehokas, niinkun on kyllä kaikki muutkin:D Tilasin CDON.comista, sieltä löytyy ihan hyvin, se uusin vatsalihaksiin keskittyvä dvd puuttui ainakin viimeeks kun katoin, mutta se onkin vissiin vasta ilmestyny Jenkeissä.

      Poista
  2. Sut on haastettu! :>

    http://patddotcom.blogspot.fi/2012/11/noni-tammone-haaste.html

    VastaaPoista
  3. Kiva tämmöinen treenipostaus vaihteeksi:)

    VastaaPoista
  4. Eikä, ihan mahtavaa. En oo koskaan oikeen osannu innostua näistä jumppavideoista, mutta jos kerran Jillian Michaels on ohjaajana, niin voisi ehkä koettaa. Kiitos suuresti vinkistä! :'3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ehdottomasti! Kannattaa testata, mun ainaki on yllättävästi helpompaa pysyä motivoituneena kun tekee jonku "valvovan katseen alla", vaikka se oliskin tietokoneen ruutu ja Jillian! Eipä mitään :)

      Poista
  5. ihan paras mimmi! ite oon treenaillu ton 30 day shredin parissa ja on kyllä tosi hyvää treeniä! :)

    http://j-ennas.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä! On kyllä tehokas, tykkään myös :)

      Poista
  6. tää oli ihan mahtava postaus, nyt kun tonne ulos ei lenkille uskaltaudu ja kuntosalikin on liian pitkän matkan päässä, niin tämmöset on aivan ihania! kiitos tästä:--) pitääkin alkaa reenailee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan sama juttu täällä! Ulkona on huono keli ja tiet aivan tukossa ja tonne jäätyy hetkessä, kuntosali 25km päässä joten näihin turvaudun ehdottomasti näinä vuodenaikoina! Ihan huippua <3 kiva että tykkäsit :)

      Poista
  7. Täydellinen postaus! Kaipailin uusia treenijuttui ja törmäsin onneksi tähän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihana jos joku hyötyi ♥!!

      Poista
  8. siis pitääkös level ykköstä tehdä 10 vai 30 päivää? ;o kun en oikeen pysynyt kärryillä :Dd ite ehdin kyllästyä niihin liikkeisiin eikä millään jaksa vaikka viikon oonkin tehnyt tota level ykköstä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kymmenen päivää! Eli siis toi 30 day shred on 30 päivän projekti - ekat kymmenen päivää tehdään level ykköstä, seuraavat level kakkosta ja viimeiset kymmenen kolmosta. Eli siis 10 päivää :) idea on tehdä joka päivä mutta mun mielestä ei nyt oo välttämätöntä jos tuntuu tylsistyttävältä ja harrastaa muutakin liikuntaa.

      Poista
  9. Mulla on viharakkaus suhde Jillianiin :D en oo kaikkia jumppia tehny ja kysyisin tosta No more trouble zonesta et kuinka kauan tuota pitäisi tehdä? Onko se tarkoitettu tehtäväks joka päivä esim kuukauden ajan vai?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu että vähän kaikilla on! :-D siinä ei kai oo mitään samanlaista systeemiä mitä noissa 30 day shredeissä, luulisin että useamman kerran viikossa kuitenkin kannattaa tehdä! Ja vaihtelemalla saa parhaat tulokset eikä jankkaamalla samoja jumppia joka päivä, se kannattaa muistaa!

      Poista