maanantai 10. joulukuuta 2012

Let's train!

letstrain
DSC_0020

JEEEE tästä alkaa mun 90days - kuntokuuri, i'm so excited!! Homman nimi on siis BeFit in 90 jossa treenataan 90 päivää monipuolisesti kehon eri osa-alueita, rasvanpoltto- ja lihaskuntotreeniä lämmittelyn ja loppuverkan kera. Viikossa on aina pari lepopäivää jolloin tota treeniä ei ole, ja yks treeni kestää vaan 35min mutta on tosi tehokas! Tätä systeemiä toteutetaan siis Youtubesta BeFitin90:n kautta, click! Kuten huomaatte, tuolta löytyy joka päivälle omat treenit (myös ne lepipäivät). Ihan huisi juttu ja kunnon motivaattori mun mielestä!

Eka kuukausi mennään vähän pienemmillä tehoilla ja loppua kohden tottakai kiristetään että saadaan tuloksia näkyviin! Aloitin eilen joten tänään on Day 2 ja päivän treeni pulkassa, huomenna lepoa. Ehkä kuitenki keksin huomiselle jotain muuta reeniä! Hassu ajatella että tää kestää sen 90 päivää eli maaliskuun 9. päivään asti, mut mun mielestä just mahtava saada tämmönen "säännöllinen" jokapäiväinen treeni kalenteriin, jonka varmasti ehtii aina tehdä jossain vaiheessa päivää.

DSC_0028


Viime viikon treenipäiväkirja:

MA: Zumba 1h, Kuntosali 1h, Vatsatreeni 20min
TI: Venyttely 45min
KE: Lepo
TO: Koko kehon lihaskuntojumppa 1h, 1h 30min ratsastuslenkki
PE: Kävely 5,5km | 50min, Jalka-pakaratreeni 30min
LA: Kahvakuula 30min, Jooga 30min
SU: Kahvakuula 15min, BeFit-treeni Day 1 35min


DSC_0043
DSC_0047

Maanantain salitreeni:

Rinnalleveto 5x10
Etukyykky 5x8
Penkkipunnerrus 5x10-15
Pystysoutu 5x8
Ojentajat 5x10

En tarkkaan muista noita toistomääriä, mutta noi on veikkauksia sinne päin. Oli muuten kipeenä kätöset ja hartiat ja ihan joka ikinen paikka seuraavat päivät ton treenin takia! En oo aikoihin tehny tollasta voimatreeniä ja voin kyllä sanoa että vaikuttaa kroppaan aivan eri tavalla ku kahen kilon käsipainoilla heiluminen. Mutta asiallista vaihtelua joka pitää kyllä ottaa jokaviikkoiseksi tavaksi!

Oon enemmän ku tyytyväinen viimeviikon liikuntasaldoon, niin hyvä fiilis! Tunteja kerty kiitettävästi ja motivaatiota löyty vaikka muille jakaa. Samanlaisella puhdilla siis tähän viikkoon tän uuden haasteen kera.

Ihanaa treeniviikkoa kaikille ♥

25 kommenttia:

  1. Juotko sä treenien jälkeen palautusjuomaa tms.? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on joo palkkaria mut en yleensä ota sitä muuten ku tosi rankan lihaskuntotreenin jälkeen, ja seki jääny vähän.. Yleensä just jotain maitoa tai muuta protskupitoista reenailun jälkeen :--)

      Poista
  2. Aivan ihana blogi tämä :)
    Käy kurkkaamassa myös minun blogiani, jos tärppäsi niin eikun lukijaksi!
    -> http://reetta-liveinthemoment.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. JUO MAITUA REENIEN JÄLKEEN. tämmöne vinkki, se palauttaa kolminkertasesti enemmän ko energiajuomamömmelöt. That's true shit. Ite oon varmaa liian laiska kakkiainen edes harkitsemaan moisia juttuja. :---D

    http://www.esssis.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maito on kyllä hyvä kans, en yleensä palkkareilla jaksa sörssäillä ja se makukin on jotai ihan kauheeta mun mielestä :--D hahah, just hyvä!

      Poista
  4. Millaisessa kunnossa olet nyt ennen treenin aloittamista? Näkyykö lihaksia yms? Ja minkälaista kroppaa tavoittelet? :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liikkumista tulee harrastettua viikottain lähemmäs kymmenen tuntia muutenkin, eli en tavallaan "kylmiltäni" tätä aloita vaan ihan huvin ja kunnon vuoksi :--) lihaksia löytyy joo jaloista ja selästä ynnämuualta ihan hyvin ja vatsalihasten paloja havaittavissa vatsasta, mut ei pieni kiinteytyminenkään pahitteeks olis! Ojentajissa ja haukkarissa ja olkapäissä olis varmasti vielä parannettavaa, mut kaikki ajallaan :) kiintee, urheilullinen ja sopivan lihaksiksa kroppa olis unelma, kuitenki samalla naisellinen. Ylimääräset pois!

      Poista
  5. Kiva lukee, että joku muukin harrastaa rinnallevetoa! :D Itse aloittelen taas puntin nostelun, kun harrastuksesta (painista) pidetään taukoa ensi vuoden puolella. Kiva kun jää nyt aikaa muullekin - hiihdolle, juoksulle ja puntille yms.!

    Oletko paljonkin r.vetoa nostellut? Itse mennään vielä kevyillä painoilla, jotta tekniikka pysyy kunnossa, sen verran on vaativa liike. Mitä mieltä itse olet r.vedon vaativuudesta? Vajaa vuosi sitten taisin r.vetoa ekan kerran alkaa kokeilemaan.

    Käytkö puntilla muuten yksin vai jonkun kanssa? :)

    Muuta: Oon lukenu sun blogia anona vaikka kuinka kauan: hienoja kuvia, mukavaa tekstiä, nätti tyttö ja itsekin kun urheilullinen olen. C: Toivon, että bloggailusi jatkuu pitkään ja hyvää joulukuuta ! :3

    ~Karita

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ihana kun kommentoit! Suurkiitos, tämmöiset kommentit piristää aina niin mukavasti :) mä oon kans suht alkuvaiheessa tollasessa punttireenissä enkä oo hirveesti aikasemmin sitä tehnytkään. Samoin rinnallevedon kanssa, pitkästä aikaa viime viikolla taas tuli tehtyä ja tekniikka tottakai se tärkein, mullakin sen verran pienet painot että tekniikka menee puhtaasti :) tottakai se on aina pääasia! Mulla on vielä tekniikassa tottakai reenaamista ja liike sinänsä ehkä ei oo vaikeimmasta päästä kunhan vaan palaset loksahtaa paikoilleen ja koko kropan saa mukaan liikkeeseen, jaloista lähtien.

      Puntilla käyn iskän tai siskojen kanssa, tai sit ihan yksikseen, usein kuitenkin iskän opastuksella :)

      Ja voi että, kiitos hurjan paljon! Ihanaa jos oot viihtynyt mun matkassa täällä ja oot tykänny seurailla mun elämää ja juttuja. Aivan mahtavaa kuulla :) suuren suuri kiitos ja samat sanat, ihanaa joulun odotusta!

      Poista
  6. vau mikä haba (--; ! Ja oot vaan nii kaunis (--:
    bellamarian.blogspot.fi

    VastaaPoista
  7. toi kuullostaa tosi kivalta ja tehokkaalta! mitä välineitä tossa tarvii,esim tarviiko jotain painoja yms? :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä se onkin :--) joo joka päivän lihaskunto-osuudessa tarvii käsipainoja, 2-3kg suunnilleen!

      Poista
  8. Et sitte laita mitää lucia kuvia kenestäkää jolta et oo kysyny lupaa!!!!

    VastaaPoista
  9. Oi mite ihana postaus, oot aivan älyttömän kaunis ja ihana! ♥ Kasiluokalla juoksin lenkkejä ihan jatkuvasti pitkän kaavan mukaan ja tuloksen huomas ysin cooperissa kun juoksin reilut 2700m, mutta nyt tällee lukion myötä ratsastus ja lenkkeily on jääny taka-alalle. Salilla kävin kun asuin opiskelija-asunnossa, mut kotoa on tosi pitkät välimatkat harrastuksiin. Aloitan sen kyllä uudestaan kun muutan takaisin kaupunkiin ihan omaan asuntoon.

    Lenkkeilyintoa oon herätelly täs pikkuhiljaa uudellee ja oon taas rakastumassa siihen, johtuen kyl siitä et oon oppinu ottamaa rauhallisemmi ku enne juoksin ain verenmaku suussa ja oksennus kurkussa :D Mulla olis vähä kysymyksiä tosta sun treenailusta. Mite teet yleensä vatsa-, jalka- ja pakaratreenin ja kahvakuulan? Ite yritän kehittää noita kaikkia mutta en oikein tiedä miten, kun en salien ryhmäliikuntoihinkaan nyt pääse :( myöskin olen ajatellut ostaa kahvakuulan, minkä painoista suosittelet, olisko 2-3,5 kg sopiva aloitus? Vai olisko ihan tavalliset käsipainot kätevämmät? :)
    Toi Jillian Michaels postaus oli kyllä aivan mahtava, ootko muuten tutustunut tällaiseen sivustoon: http://www.blogilates.com ?

    Mahtavia treenailuja ja iloista joulun odotusta sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikää, et tiiä kuinka iloseks tulin tästä kommentista! Apuaa, voi ihana♥
      Aivan, mustaki tuntuu että lukion alkaessa reenailu jää väkisin vähemmälle ja sen takia just urheilupainotteinen lukio tai liikuntaluokka olis ehkä unelmien täyttymys.

      Ihana kuulla, lenkkeily jotenki aina vaatii sen pienen uuden totuttelemisen ja sen että saat itteäs niskasta kiinni ja lähdet lenkille. Lenkin jälkeen huomaat että WAU, ihan sairaan hyvä fiilis juostessa ja juoksun jälkeen, pakko päästä uudestaan. Ja nimenomaan! Omia voimia on hyvä säästellä ja juosta sen mukaan miten jaksaa ja juoksu tuntuu kivalta. Tottakai haasteet on kropalle aina vaan hyödyksi, mut jatkuva veren maku suussa juokseminen ei motivoi!

      Vatsatreeniä teen tosi monipuolisesti, joko itsenäisesti tai sitten netistä. Mulla on tavallaan "omat liikkeet" mitkä on vakiintunu mun vatsalihastreeniin, jotka teen lähes aina vähän vaihtelevasti. Ohjatuissa jumpissa saa sit mukavasti vaihtelua. Jokatapauksessa teen sekä vinoja että poikittaisia vatsalihaksia + niitä syviä esimerkiks lankun avulla. Jalka ja pakaratreeni sisältää mulla aina kyykkyjä ja siinäkin ne tietyt liikkeet - askelkyykky, erilaisia joustoja ja sarjoja, nopeita ja hitaampia... Myös netistä löytyy tosi paljon hyviä treenejä :)

      Kahvakuulailun teen yleensä ohjatusta videosta, tai sitten sovellan ite etuheilautusta tai muuta vastaavaa. Jos oot kiinnostunut tai ketään muutakin kiinnostaa niin voisin tehdä jopa videon tai muun vastaavan kahvakuulailusta ja perusliikkeistä. Kahvakuula saa olla ainakin sen 4kg, muuten liikkeet ei kyllä tunnu! Sillä jaksat kyllä varmasti tehdä, tekniikka on sen verran erilainan kuin esimerkiksi käsipainoilla treenatessa. 6kg on mahti valinta jos nelonen tuntuu liian kevyeltä, sitten 8kg, 12... Mut suosittelen 4-6kg painoista kuulaa :) käsipainot toimii myös, voit testailla että kumpi olis enemmän "sun juttu"!

      Kiva että Jillian-postaus miellytti! Ja en oo tainnut koskaan edes kuulla, wow kiitos paljon linkistä :--) laitan ehdottomasti kirjanmerkkeihin!

      Kiitos paljon ja samoin sinne, toivottavasti pääset alkuun! Kysy ihmeessä lisää jos joku jäi epäselväksi. Innostuin vähän vastailemaan, voi että! Ihanaa joulun odotusta :)

      Poista
    2. Voi kiitos paljon! :) Sellainen kahvakuulapostaus olis kyllä tosi kiva, ja tietenkii olis kiva kans noista perusliikkeistä! :)

      Poista
  10. http://timeofmylife-amanda.blogspot.fi/2012/12/14-omituista-asiaa-minusta.html
    käyppä kurkkaamassa, sulle löytyy haaste tuolta ! :-)

    VastaaPoista
  11. ihana blogi! :-)) mikäs kamera sulla muuten on?

    VastaaPoista
  12. Mä kaipaan ryhtiä mun reeneihin ja toi 90-päivän juttu kuulostaa huippuhyvältä!

    VastaaPoista