sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

ROADTRIP osa kolme

DSC_0682
DSC_0678
DSC_0729

Viimeinen yö! Ajettiin Krakovaan semmoseen ihan perushotelliin, ei tosin läheskään yhtä luksukseen mitä edellinen. Mulla ja Bedalla lähti lento tuolta Krakovasta silloin tiistai-aamunana, joten oli kätevä ajaa suoraan illalla sinne. Aamulla aamupalan jälkeen oli vähän ylijäämäaikaa hotellilla ja otettiin hönöjä kuvia ja datailtiin. Toi toinen kuva on muuten ehkä koomisin ikinä, hahah...! Sitten tulikin jo melkein kiire lentokentälle!

DSC_0749
DSC_0750
DSC_0753
DSC_0772

Lentokentällä lähtöselvitykset, liput, viimenen yhteiskuva ja vielä herkut naamaan - and ready to go Finland! Toi lentokenttä oli jotenkin tosi kiva paikka eikä yhtään sekava. Lähtöselvitykset ja kaikki muu meni oikein hyvin, ei tullu mitään ongelmia missään vaiheessa. Lennettiin siis Bedan kanssa kahestaan Suomeen ja miehet jäi vielä Puolaan reissailemaan, piti ehtiä keskiviikoksi takas Suomeen Bedan pääsykokeiden takia.

DSC_0785
DSC_0786
DSC_0789
DSC_0872
pus

Lento kesti vaan reilu 1,5h joten matkalla ei kyllä ehtinyt tylsistyä. Rakastan lentämistä korvien lukkiutumista lukuun ottamatta! Tosin matka oli aikamoista turbulenssia ja tärinää, varsinkin kun laskeuduttiin Helsinkiin.. Ihan hyvin kuitenkin selvittiin!

DSC_0895

Sit oltiinkin jo Helsinki-Vantaalla ja sateisessa Suomessa.. Vähän oli haikeet fiilikset! Päräytettiin bussilla Helsinkiin ja ehdittiin shoppailla vielä muutama tunti. Mä tosin en löytänyt yhtään mitään, käytiin vaan ennen kotiinlähtöä syömässä picnikissä kun tajuttiin ettei oltu syöty juuri mitään aamupalan jälkeen. Kauheeta kun ruokavälit venyy noin, eipä kyllä hirveen terveellistä kropalle kun on tottunut siihen säännölliseen syömiseen. Reissun jälkeen oli kyllä selvästi turvonnu olo kun ruoka oli erilaista ja varmasti rasvasempaa ja epäterveellisempää. Nopeesti on kuitenkin taas keho palautunut kun on päässyt liikkumaan ja syömään normaalisti!

Kokonaisuutena, tiivistetysti: Reissu oli ihana, erilainen. Matkailu todellakin avartaa vielä enemmän tommosissa maissa, missä se kehitys ei oo vielä ihan samalla tasolla mitä vaikka Suomessa. Ikimuistoinen kokemus!

Vielä harmittavan vähäiset ostokset, mitä Puolasta itselleni nappailin:

DSC_0900
Laukku, 19€

DSC_0904
Tommy Girl-hajuvesi (100ml!), 38€

DSC_0915
DSC_0913
Kesäkengät, 15,95€

Siinä mun reissu tiivistettynä kolmeen postaukseen, toivottavasti tykkäsitte!

15 kommenttia:

  1. Ihan vitsin siisti matka ollu, oon kade! (: Mulla ei tulis tommosta tilaisuutta ihan heti vastaan :D

    Mut tän kommentin laittamiselle toi ei ollut ainut syy. Oon huomannu sun blogia seuraillessani, et liikut tosi hyvin ja monipuolisesti (siltä aineskin ulkopuolisen silmistä näyttää). Oon siis tästäkin asiasta sulle hieman kade, pakko myöntää :s tulin siis pyytämään sulta pikkusta apua, jos osaisit tähän vastata (i hope so!).

    Mä oon yrittänyt itekki liikkua mahdollisimman paljon ja yrittäny kasvattaa mun surkeassa tilassa olevaa kuntoani, mutta mä en oo onnistunu siinä. Mulla koulumatka alkaa 7.30 ja oon kotona 16.00, jonka jälkeen mulla ei jää kuntoilulle aikaa, aika täyttyy mm. opiskelulla, kotitöillä, muutaman telkkariohjelman seuraamisella, ja hyvitän itelleni n. tunnin aikaa olla tietokoneella. Mun aika ei vaan yksinkertasesti riitä.

    Mun monet kaverit miettii aina et ''pitäsköhä mun tänään mennä punttikselle'', ja loppuenlopuks ne on päätyny semmoseen suunnitelmaan, et ne menee vaikka viiden tytön voimin punttikselle treenaamaan, enkä mä ikinä ole siellä niiden kanssa, koska asun sen verran kaukana kaikesta. Viikonloput mulla menee taas kotitöihin ja jonkin verran opiskeluun, ja mahdollisesti lasten hoitamiseen, eli tuolloinkaan ei jäisi kamalasti aikaa kuntoiluun.

    Mulla riittäis motivaatiota (sun blogis tuo sitä mulle ihan liikaa!!), mutta koska aika ei riitä, niin en pysty hyödyntämään mun motivaatiota.. Mä meinasin nyt siis kysyä, et olisitko ihanin kaikista, ja auttaisit mulle jotain vinkkejä, miten saisin mun kunnon kohenemaan? :) Musta tuntuu, et oon ihan yksin tän asian kanssa..
    ja ohops, sori ku tuli tämmöne romaani tänne :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. XDDDD mitä höpöä, sun aika ei riitä?? hyvin sitä pysty koulun, kolmet treenit ja läksyt hoitaa samassa päivässä, enkä mää oo mikään super ihminen.

      Poista
    2. Oli kyllä onnistunu reissu :-)!

      Mahtavaa että oot kuitenkin yrittänyt ja tehnyt jotain asian eteen, se on aina se tärkeä ensimmäinen askel. Jos on pitkään ollut samoilla rutiineilla pyörivä arki, johon kuuluu juurikin opiskelut, kotityöt, telkkari yms. niin sen muuttaminen tuntuu alussa varmasti hankalalta ja siltä että ei oikeasti ehdi. Mutta jostain sen on vaan lähdettävä ja asioita laitettava tärkeysjärjestykseen!

      Esimerkiks omalla kohdalla oon huomannut että esimerkiks telkkarin katsominen on jäänyt ihan kokonaan pois, en oikeasti muista millon viimeksi olisin kattonut telkkaria :D koneella vietän aikaa, teen kouluhommat, ja treenaamisellekin jää aikaa. Vaikea sanoa sun aikataulusta muuten, monelta käyt nukkumaan yms mutta luulisi kyllä että ehdit jos vaan järjestelet loppupäivää sen verran.

      Hyvä tapa on esimerkiksi se, että heti kun tuut koulusta teet sen treenin! Käyt lenkillä tai jumppaat tehokkaasti puoli tuntia. Oon ite myös huomannut että kun lähtee lorvailematta urheilemaan, ei aikaa mene läheskään niin paljoa kuin sillon jos löntystää ja se lähteminenkin on vaikeeta.

      Motivaatiota kun löytyy niin varmasti on helpompaa iskeä se urheilu mukaan päivään, ettei se ole sellanen "pakkopulla"! Kunnon kohenemiselle ei ole oikotietä, eli liikuntaa vaan. Ole aktiivinen koko päivä, harrasta hyötyliikuntaa ja telkkaria katsellessa tee vaikka samalla vatsalihaksia tai punnerruksia. Kyllä kunto kohenee ja hurjasti!!

      Poista
  2. Paljon tuo teijän matka kokonaisuudessaan makso? Hotellit, ruuat, matkat (meinaan automatkat niin bensat, vai millä kulittekaan) ja sit tuo lento (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa kyllä sanoa yhtään, enkä raha-asioita tänne blogin puolelle muutenkaan infoile :-)

      Poista
  3. vau! olispa kiva itsekin lähteä joskus tollaselle matkalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, itekin haaveilin samasta ennen tätä :)!

      Poista
  4. Mulla on kanssa pien brobleema,tosin vaan matkustukseen liittyen.Jos oikein ymmärsin niin olette molemmat ala-ikäisiä,ketkä lensitte takaisin Suomeen? Oliko teillä jotain kirjallista vanhempien suostumusta lentää ilman huoltajaa? Vai selvisittekö ihan ilman? Oon nyt pohtinu täs omalle kohalleni tota juttua,ja aattelin sit kysästä sulta kun kerran oot jossain reissannu myös lentokoneella? Oon siis saman ikänen kun sä,ja lentämässä kuukauden päästä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä ollaan! Vanhempien suostumukset oli, muistaakseni pelkästään kaverin isän suostumus riitti meille molemmille. Tilattiin lennot puhelimella eikä tarvinnu siis mitään kirjallista suostumusta :) kannattaa silti tutkia asiaa että tarvitaanko kirjallista suostumusta ja missä tilanteessa!

      Poista
  5. Taas kerran ihan mahtavia kuvia <3 :--) ja oot niin kaunis!
    bellamarian.blogspot.com

    VastaaPoista
  6. Kiva blogi!(:
    http://neeac.blogspot.com

    VastaaPoista
  7. Millon teet vastauspostauksen niihin kysymyksiin?

    VastaaPoista