maanantai 5. elokuuta 2013

25 faktaa minusta

vvv

1. Synnyin 11. syyskuuta vuonna 1997 eli mulla on elämäni kuudestoista kesä lopuillaan. Kaikkihan nyt varmasti sitten muistaa mun syntymäpäivän, sillä 11.9 on tuo legendaarinen WTC-iskupäivämäärä!

2. Mut tunnetaan nimellä Elina ja siihen se oikeastaan sitten jääkin, eli mulla ei ole pahemmin mitään lempinimiä. Ellua musta ei ole koskaan oikeen väännetty, syytä en tiedä - mutta ilmeisesti mulla on niin mainio nimi ettei sen päälle tarvii keksiä mitään ylimääräsiä Ellundeeruksia!

3. Oon asunut koko pienen ikäni samalla paikkakunnalla, samassa 100 asukkaan kylässä, samassa talossa. Huonetta oon kyllä vaihtanut useempaan kertaan täällä, hah hah..

4. Tämä asia tulee kuitenki jollain tapaa muuttumaan, koska nyt elokuun alussa mulla on edessä muutto toiseen kaupunkiin jossa aloitan lukio-opiskelun. Itse asiassa huomenna on se päivä, jolloin saan vihdoin tietää että tuleeko musta Jyväskyläläinen vaiko Lahtelainen!

5. Musta tulee siis lukiolainen ja ajattelin käydä lukion kolmeen ja puoleen vuoteen, eli musta tulisi ylioppilas toivon mukaan talvella 2016! Kolme ja puoli vuotta siksi, etten polta itteäni loppuun ja pystyn omistamaan muutakin elämää lukion aikana kuin opiskelun, samalla jaksan panostaa lukioon täysillä. Kirjoitusten jälkeen on myös hyvää aikaa pitää loma joulun yli ja valmistautua kenties jatko-opintoihin.

DSC_0914

6. Mun perheeseen kuuluu kolme siskoa - Anna 21v, Aino 18v ja Maria 13v sekä äiti ja isä. Kaksi vanhinta on jo puoliksi ainakin irtautuneet maailmalle ja kohta minäkin perässä, pikkusisko saa siis viettää luksuselämää seuraavat vuodet täällä kotosalla ilman siskoja ja äitin ja iskän helmoissa!

7. Musta on aina ollut hirveen hankalaa määritellä mun luonnetta - parhaiten tähän sais vastauksen kysymällä joltain ihmiseltä, joka tuntee mut erittäin hyvin. Jotain voin kuitenkin kertoa! Oon positiivinen ja hyväsydäminen ja suhtaudun ennakkoluulottomasti kaikkiin uusiin juttuihin. Mulla on hyvät käytöstavat ja pyrin aina ystävällisyyteen tilanteessa kuin tilanteessa. En oo mikään sairas pälpättäjä tai rempseyden perikuva mutta en myöskään mikään nurkassa tillittäjäkään. Sopivasti siitä välistä! On niitä päiviä milloin oon ihan sekasin ja nauran soppakauha kädessä keittiön lattialla ja sitten niitä, kun ei vaan jaksais mitään sosiaalista. Oon määrätietoinen, itsepäinen, vähän huolimaton, kärsimätön, hyvä sopeutuja, mietiskelevä, uskalias ja teen asiat alusta loppuun.

8. Oon tietyllä tapaa ihan poikatyttö. Nykyään vaan luonteeltani, mutta muutama vuosi takaperin tää poikamaisuus näkyi ulkonäössäkin. On ollut irokeesiä, lyhyttä tukkaa, cäppilippiksiä, uimashordeja ja poikien t-paitoja ja huppareita. Tää vaihe on kuitenkin menneen talven lumia nyt (onneks, kun kuvia kattoo tolta ajalta..) mutta luonteeltani tuun aina olemaan vähän poikatyttömäinen. Oon mopotyttö, traktoritkin on kivoja ja autot, oon joskus vähän uhkarohkea ja rakastan haasteita. Viihdyn hyvin poikaporukassa, poikkelehdin metsäreiteillä lumilaudalla ja saan hölmöjä extempore-ideoita.

DSC_0640

9. Rakastan ruokaa. Syönkö elääkseni vai elänkö syödäkseni, oon miettinyt tota tosissani joskus.. XD oon tosi kaikkiruokainen ja ette kyllä helpolla löydä ruoka-aineksia, mitä en saisi alas. Ennen mulla sentään oli oliivit ja sienet, mistä pystyin oikeesti sanomaan että en tykkää - mutta nyt oon alkanut lämmetä niillekin. Aina tää ei ehkä oo niin hyvä juttu, kun huomaat että siinä lautasella on sitte joka sorttia sitä fisua ja tota kanankoipea ja semmostaki salaattia..

10. Ruuanlaitto ja leipominen on mun intohimoja. Nautin niistä niin täysillä että voisin leipoa vaikka joka päivä jotain! Ei niinkään se että saa sitten syödä, vaan se tekeminen ja se jos onnistut loihtimaan jotain hyvää ja näät että muille maistuu.

11. Siivoominen on myös terapeuttisinta ja nautinnollisinta hommaa sitten koskaan. Alottaminen on joskus vaikeeta mutta himskatti sit kun pääset vauhtiin! Mikään ei pysäytä ja tulee niin puhdasta ja puunattua että. Se että näät sun oman työsi jäljen - parasta! En niinkään inhoa semmosta sotkua jos on pari vaatetta lattialla vaan sitä, jos semmonen perussiisteys on rempallaan - tahroja siellä täällä, pinnat limasia ja yöh, en pysty ees puhumaan enempää. Tiedätte mitä tarkotan.

DSC_0229

12. En kato nykyään koskaan telkkaria. Aikaa ei vaan jää siihen hommaan varsinkaan arkena, jolloin koulusta tultua mielummin syön, teen läksyt, treenaan ja sitten vietän loppuajan koneella jos mahdollista. Se on vaan jäänyt kaiken tohinan keskellä ja oon todennut että selviän vallan mainiosti ilman töllöä!

13. Musiikki on tottavie yks rakkaimmista asioista mun elämässä. Sen lisäks että soitan pianoa, kitaraa, laulan, basso, rummut, viulu ja melkein mikä vaan menee niin kuuntelen tosi paljon musiikkia. Valehtelematta joka ikinen päivä! Soittaminen tai musiikinkuuntelu on kanssa yks terapeuttisimmista ja eniten tunteita nostattavimmista jutuista mitä tiedän. Musiikki tulee aina olemaan iso osa mun elämää, sen voin sanoa jo nyt. Kenties mummona soitan banjoa tai viikinkilyyraa mökkerössäni.

DSC_0935

14. Mulla on erilaisia pakkomielteitä. Esim sellaisia että kävelen tiellä ja edessä 10m päässä on seuraava katulamppu. Kuuntelen biisiä jonka kertosäe alkaa 10s kuluttua. Sit ajattelen: "Jos en ennen tota kertsiä ehdi ton tolpan luokse niin tapahtuu hirveitä".. Tää on joskus ihan kamalaa ja hallitsee melkein mun elämää!! :D tunnistaako kukaan?

15. Saan ihan normaaleissa tai vakavissakin tilanteissa kauheita naurukohtauksia. Hyvin esimerkillinen tilanne on esim se, että meillä on kotona vieraita ja kahvitellaan kaikki samassa pöydässä. Joku vieras tai vaikka iskä sanoo jotain niin että kiekaisee vahingossa ekat sanat tai joku sana vaan kuulostaa tyhmältä -> vilkaisen jotain mun siskoista joka huomas saman asian -> se on menoa sitten. Joskus oikeesti tosi kiusallista vaan hajota yht äkkiä ja saada kummastuneita katseita, varsinkin kun se oon yleensä just MINÄ joka ei pysty pidättelemään naurua..

kollaazi

16. Kun synnyin mulla oli musta tuuhea tukka mutta valitettavasti se on vaalentunut tässä iän myötä, höh! Olin pienenä ihan ADHD, juoksin joka paikkaan tukka sähkösenä silmillä ja suussa. Kuitenkin aina kun tuli jotain vähän vieraampaa väkeä niin ahdistuin ja ujostelin ja kysyin äitiltä 10min vieraitten tulon jälkeen että "äiti, millon noi vieraat lähtee"?

17. Oon herkkä. Mua itkettää kun katon elokuvia, suurinta pudottajaa ja liikuttavaa kohtaa, kun oon juhlissa ja joku pitää kauniin puheen, kun lauletaan suvivirttä, kun kuuntelen biisiä joka on mulle tärkeä.. Haha, pillitän oikeesti aika helposti varsinkin jos liikutun. Fyysisestä kivusta taas en itke kovinkaan helpolla. Saatan myös itkeä jos suutun tai turhaudun, jos en osaa jotain matikan tehtävää tai poltan korvapuustit!

18. Inhoan kananmunien kuorimista joissa se kuori on liimautunu kiinni eikä lähde, vaan vie puolet siitä valkuaisesta mukanaan.. Ehkä raivostuttavinta koskaan!

IMG_9107

19. Haluaisin isona ravitsemusterapeutiksi. Tän hetkinen unelma on lähteä opiskelemaan lukion jälkeen Kuopion yliopistoon, josta voi valmistua laillistetuksi ravitsemusterapeutiksi. Oon jo katellut kaikki pääsykokeet ja valintaperusteet sun muut läpi, hupsistakeikkaa, ehkä käyn nyt vaan ton lukion ensin kunnialla..

20. Voin suuttua aika helposti ja pienestä jutusta, mutta en osaa olla pitkävihainen. Lepyn tosi helposti, riippuen toki jutusta mistä oon suuttunut. Oon myös oppinut sen, että isommatkin asiat on opittava antamaan anteeksi. Elämä on paljon helpompaa kun on anteeksiantavainen kuin silloin jos koko ajan kantaa perässään kauheeta vihan ja katkeruuden taakkaa. Se haittaa ja painaa ihan koko ajan!

21. Oon uskossa. Oon kasvanut uskonnollisessa perheessä ja pienestä asti tavallaan oppinut luottamaan ja turvaamaan Jumalaan. Oon siitä ihan äärettömän kiitollinen, koska se on yksi syy miksi oon jus minä ja tällänen mikä olen. Pakko myöntää että usko näkyy mun elämässä nykyään ehkä vähän liian vähän, mutta pidän silti tärkeimpänä juttuna sitä että tiedän itse mihin uskon ja mitä se mulle merkitsee.

DSC_1306

22. Asun maatilalla ja meillä on kaksi hevosta, kani ja kissa. Oon ratsastanut n. 8 vuotta, käynyt leireillä ja ratsastustunneilla ja heppaillut kotona. Nyt tunnit on jääneet ja oon vaan höntsäillyt täällä kotosalla pitkin metsäpolkuja, kyllä mä vaan ehkä prefeeraan sitä mielummin. Suomenhevosruuna Akmeeli ja Englantilainen täysveritamma Tintti viettää makoisia eläkepäiviään täällä meillä maastoheppoina ja ruohonleikkureina!

23. Oon aina ollut hyvä koulussa ja se taitaa olla monen tekijän yhdistelemä lahjakkuus. Oon taitava kirjoittaja, hyvä lukija ja omaan erinomaisen muistin. Opiskelu on kaikenlisäks ollu mulle aina miellyttävää, joten sen eteen on jaksanut tehdä tarvittavan määrän töitä. Ysiluokan päättötokarin keskiarvo komeili luvuissa 9,83, joista en vois olla kyllä tyytyväisempi. Pakko sanoa, että noi numerot ei vaatineet multa sen kummempaa uurastusta tai panostusta.

DSC_0901

24. Vaikka en kato telkkaria, oon koukuttunut yhteen sarjaan ihan vietävästi: Pretty Little Liars, kyllä. Sytyin tälle vasta sen alkuhehkutuksen jälkeen ja oon nyt katellut jaksoja netistä ihan omaa tahtia, tällä hetkellä meen tokan tuotantokauden 9:nnessä jaksossa!

25. Haasteet on elämän suola. Tää vois olla mun motto. Mun mielestä elämä ilman haasteita tai tavoitteita on tylsää ja kyllästyttävää. On oltava jotain, mitä tavoittelee, mitä ei saa ihan heti ja ilmaiseksi, minkä eteen on tehtävä töitä. Se pitää kiinnostuneena ja virittyneenä, sen avulla jokainen päivä tuntuu merkittävältä.

sepiaa

Tässäpä teille sekalainen pläjäys erilaisia faktoja minusta! Idea lähti ihan yht äkkiä ja kirjottelin aina joka numeron kohdalle mitä mieleen juolahti. Väliin iskin vanhempiakin kuvia minusta kuustoistavuotisen matkan varrelta! Toivottavasti tykkäsitte joku jaksoi lukea tänne asti :-)

57 kommenttia:

  1. vähän kiva postaus ! :) ja noi 14. ja 15. -kohdat on kun suoraan mun elämästä XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) haha joo, noi on just tommosia pahoja mitä tuntuu kyllä olevan kaikilla ainaki jossain muodossa! :D

      Poista
  2. mäki aina pillitän ku katon suurinta pudottajaa xdd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on oikeesti ihan kauheeta!! Viimeks eilis aamuna pillitin sen Arthurin takia.. Hahah, voi hyvänen aika :D!

      Poista
  3. Ihania kuvia! :-)

    tuuliemiliaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. tunnistan ton naurukohtaus jutun itestäni :DD... just perus etttä nauran ihan oudoille jutuille mitä hirmu moni muu ei aina ymmärrä mutta sit myös naurattaa samat jutut kun muitakin. välillä musta tuntuu et nauran melkein koko ajan :D
    ja miten/millä toi eka ja vika kuva on muokattu?:) tollasia on aika monilla mut en ikinä tiiä millä ne on muokannu ne :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah hyvä juttu et en oo ainut :D no niimpä, just se että nauraa semmosille asoille mitkä toisista ei ees oo mitenkää erikoisia tai hauskoja.. Sit samalla huumoriaaltopituudella olevat kyllä ymmärtää kuten siskot :D

      Oon muokannu picmonkeylla ne eli www.picmonkey.com! Siitä create a collage ja vaan laittaa kaks samaa kuvaa siihen kollaasiin ja peilaa toisen vaan toisinpäin :-) helppo homma!

      Poista
  5. Sama täällä, 14. ja 15. sopii hyvin minunki kohdalle. :D

    Mutta mä en tiiä onko sulle kukaan ikinä sanonu, että sussa on jotaki erityistä. Että sulla on jotenki tosi hyvä sydän, vaikka en tunne sua kuin tän blogin kautta. (Oon lukenu tätä jo pitkän aikaa, ehkä siltä ajoilta ku sulla oli ~200 lukijaa.) Sun kirjotuksista ja kuvista, sun kasvoista, näkee semmosen tietynlaisen tyyneyden. Ja kun tulin tohon 21. kohtaan, tajusin että se se on.

    Mitä enemmän mä alan miettimänän, sen paremmin tajuan että sä oot erilainen kun monet, monet muut bloggaajat. (Jos blogin sisältöäkään ei oteta huomioon) Ja oon varma että se on just toi usko joka siihen vaikuttaa. Oon ite myös uskovainen ja mulle on sanottu joskus, että musta aistii jotain erilaista, mutta ei keksi mitä. Just tää sama tunne mulla on ollu sun kohdallas ja nyt se selvis - olet myös uskossa.

    Joku voi lukea tätä tekstiä ihan ihmeissään ja nauraa, mutta päätin ettei paljoa oo multa pois jos tän sanon. :) tsemppiä tulevaan kouluun ja kaikkeen muuhun! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska kuulla :D!

      Siis tiiätkö mä oikeesti melkein aloin itkemään kun luin tän kommentin ja mut valtas niin lämmin tunne ja hymy vaan levis kasvoille! Aivan ihanasti sanottu, siis oikeesti, voi että ♥ mulle on kyllä sanottu ennenkin jotenkin samoin ja musta tuntuu kyllä itestänikin että usko on iso osa sitä millanen oon ja miks oon just tämmönen. Vaikka tosiaan se ei näy mun elämässä sen kummemmin niin oon kuitenki aina kasvanu siinä ja sen keskellä.

      Voi että, oon vieläkin ihan ihmeissäni tästä ihanasta kommentista, kiitos ihan älyttömästi että tulit tän kirjoittamaan! Tämmösinä hetkinä tuntuu niin hyvältä että kirjoittaa blogia, ja tietää että miksi sitä tekee! Kaikkea hyvää sulle ♥

      Poista
  6. kohta 1 ja 14 samoja mulla :--D

    VastaaPoista
  7. Voi, sä olet ihanan itsetietoinen ihminen! (: Ja et arvaakaan kuinka helpottunut nyt olen, kun tiedän etten ole ainoa, joka saattaa pillittää vaikealle matikantehtävälle mitä ei osaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti ihan tosissaan mietiskellä kunnolla ja miettiä mitä tänne iskee, mutta kyllä mä yllättävän paljon itestäni tiedän, totta! Haha voi ihana, naurahdin tälle ääneen, mustakin on lohduttavaa tietää :-D! Se on oikeesti ehkä turhauttavinta ikinä...

      Poista
  8. tosi kiva postaus!

    tajusin vasta että olin pari päivää sitten Hartolassa mökkeilemässä ja sie asut siellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!

      Oi ihan tosi, huui, aina pieni tuuletus kun kuulee että joku on käynyt täällä!! :D

      Poista
  9. Ihana postaus!♥ Tunnistin itseni monessakin kohdassa :DDD Mulla on silleen että mietin mielessäni "ehdin sulkeen normi-tahdilla noi kaikki kaapin ovet ennen kun mun ruoka tulee mikrosta" tai jotain tollasta tilanteesta riippuen :D Ihan kauheeta, mut oon ollu tommonen pienestä asti. Kiva kuulla, ett sulla on vähän samanlaisia "oireita" ;) Meinaa toi katulamppu-juttu!! Mukavaa syksyä sulle, oot tän blogin perusteella hurjan ihana tyyppi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi kiitos! Yllättävää että näinkin monet pystyy samaistumaan varsinki noihin pariin kohtaan! Joo siis just tommosta, hyvä että tajusit mitä tarkotin :D toi pakkomielle-ajatus voi iskeä tilanteessa ku tilanteessa.. Ja sama juttu, muistan kuinka pienempänä oon ajatellu ihan samalla tavalla! Kauheeta, onneks oon nyt ees vähän oppinu hallitsee noita :D

      Kivaa syksyä sinnekin ja kaikkee hyvää, kiitos ihanista sanoista!

      Poista
  10. mullon niin sama kans, ku toi kohta 17. ei niinkään fyysinen kipu ala itkettää millää tapaa, mut sitku just herkistyy, joku sanoo jotai kaunista, tai jotai tällästä, ni sillon kyllä rupee pillittää :-D välillä on tosi ärsyttävää ku on liian herkkä, kaikki muut vaa nauraa ja hymyilee ja sä pillität vieressä, vaikka ny onnesta pillittäisitki, mut silti :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! Voin niin samaistua :D siinä kohtaa tuntee ittensä jotenki tosi typeräks ku itteää itkettää ja muut on tyynenä ja hymyilee ilman mitään vaikeuksia.. Miettii että oonko nyt oikeesti ihan yliherkkä tai jotakin :D

      Poista
  11. Sua uskois vanhemmaks kyllä! Ei ulkonäön perusteella vaan ton sun olemuksen, ja sen miten koet asiat. Voisin helposti heittää sut lukion loppupuolelle! Tunnistan ton 17 kohan täysin itestäni, aina itkettää jos leffassa on onnellinen loppu :D Oot ihana ja koet maailman hyvällä tavalla jatka samaa rataa!:) Oot kaunis <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi että, ei kai sentään! Pitäis vielä kyllä yleissivistää itteään monenki asian saralla :-) mutta niinpä, sama "ongelma" täälläpäin! Joskus se on vaan kauheeta jos katot vaikka kavereiden kanssa leffaa ja muut on semmosia tyyneyden perikuvia :-D

      Ihanasti sanottu voieii :') tässähän ihan herkistyy taas xd♥ kiitos!

      Poista
  12. 14 ja 15 tunnistin kyllä heti! :DD just muutama päivä sitte olin mökillä ja sinne tuli tuttuja sit istuin siinä pöydässä syömässä niin siihen tulee tuttu ja jotain siinä säätää ja nii,katon veljeä ja se on melkee purskahtamaisillaan nauruun niin tietenki mä purskahan nauruun... se on niin paha ku nauraa sillon ku ei sais :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D:D: nauroin ääneen tälle ku voin just niin kuvitella ton tilanteen.. Ihan sairasta! :D onneks veljet ja siskot ymmärtää ♥

      Poista
  13. Aivan ihana postaus. Hämmentävää kyllä miten ollaan samanlaisia, tunnistin itteni melkein joka kohdasta! :---D Mut sit ku tulin kohtaan 21. tiesin et se se oli! Olen myöskin vahvasti uskovaisesta perheestä ja on ihailtavaa, että uskaltaa tuoda sen noin julki. Sä vaikutat niin ihanalta ihmiseltä, tutustuisin mielelläni paremminkin! :---)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Tiiätkö se on tosi yllättävää että miten uskossa olevat on tietyllä tapaa tosi samanlaisia ja omaa samanlaisia luonteenpiirteitä. Kai se vaan kuuluu siihen jotenkin :-) ja siis joo, mietin että laitanko vai enkö laita, mutta en kokenu siinä olevan mitään pahaakaan. Jos joku ajattelee ton jälkeen että hyi en tahdo lukea uskovaisen blogia niin sittenpähän niin! Mut sit taas voi saada monia ihania kommentteja esimerkiksi sulta :-)

      Kiitos paljon, niin sinäkin tän kommentin perusteella! Ja muhun voi kyllä rohkeesti tutustua, uudet tuttavuudet on rikkaus!

      Poista
  14. Ihan sairaan ihana postaus!<3 Noi kohdat 14 ja 17 kuvaa just mua, varsinkin ku tulee joka aamu katottua suurinta pudottajaa ja itkettyä :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-)! No kyllä, juurikin näin :D miten se voiki olla niin tunteellinen, onkohan se tehty tahalleen semmoseks! Vaikka kyllä musta ainaki tuntuu että ne ihmiset siellä aidosti itkee, ei semmosta pysty feikkaamaan! :D

      Poista
  15. Samastuin tosi monee kohtaa! 21. Kohan lukiessani tiesin myös et se oki se syy.. Kuulostaa ihan tolt edelliselt kommentilta. Tai siis joka nyt näkyy tos edellisen. On toisaalt tosi hassuu kuinka moni uskovainen on aika samallainen ku muut.. Mut ois kiva tutustuu suhun paremmin :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että :-) nyt oon kyllä ilonen että kirjotin tuon kaksykkösen tuonne mukaan vaikka hetken mietinkin sitä! Ja niimpä, just tohon edelliseen vastasinkin että jännä huomata miten samanlaisia piirteitä löytyy.. Hei sulle samat sanat, rohkeesti tutustumaan :-)!

      Poista
  16. Haha samaistun täysiin tohon kananmunien kuorintaan! Niiiin turhauttavaa! :D Sinne menee mun proteiinit, kuorien mukana roskikseen :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis joo! Argh, jotain raivostuttavinta ikinä :-D

      Poista
  17. samaistuin tosi moniin näistä, esim. tohon itkujuttuun, oikeesti suurin pudottaja on ehkä pahinta ikinä!! :DD tai toisena esimerkkinä mulla ainakin hurja remontti XD mutta hei tosi ihana postaus (:

    VastaaPoista
  18. toi 14 on niin tuttua!! :D ihana postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, toi on kyllä paha! Onneks muillakin havaittavissa samaa :-D kiitos!

      Poista
  19. Mun mielestä kirjotin tänne eilen kommentin, mut sitä ei näy ;( kirjotan nyt sit uudestaan ihan eri sanoin varmaan.. Mä samaistuin tosi moneen kohtaan. Esimerkiks toi itkeminen. Mä itken tosi usein ja joskus väärässäkin tilanteessa. Hautajaisissa olen aina se joka itkee eniten ja näkyvimmin. Surullinen musiikki, surulliset tekstit, eieiei, en aina pysty edes lukemaan/kuuntelemaan niitä, kun alan aina itkemään. Herkkyys ei aina ole hyvästä, mutta oon silti ilonen, että se kuuluu mun luonteeseen, koska ainakin tietää että on tunteita (: Niin ja toi 21. en olis sitä heti arvannut, mutta se on tosi hieno juttu! Olisin voinut kirjoittaa saman.. joskus harmittaa tosi paljon, kun kaikki kaverit ja muut ei ymmärrä sitä, että ihminen saa vapaasti uskoa omien halujensa mukaan :(

    Oho, mikä tilitys, mut hei Elina, tätä postausta oli kiva lukea!

    ps. sori jos tuli monta kertaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ollu kyllä tullut, hyvä että testasit uusiksi! :) jep, voin tunnistaa itteni noista myös! Oon oppinu jonku verran kyllä jo hillitsemään itkemistä mutta joskus kyllä keinot loppuu kesken ja on vaan luovutettava :D mun mielestä se että uskaltaa näyttää tunteensa ja on herkkä ei tarkota missään nimessä sitä että olis heikko! Se on vahvuutta, koska harva pystyy siihen :) yks juttu mitä kanssa inhoan on se, että ei-uskovaisten täytyy vähätellä uskovaisia tai pitää sitä jotenkin vääränä, tottakai samoin myös toisinpäin. Jokaisella on vapaus omiin mielipiteisiin ja jokainen uskoo siihen mihin uskoo, niin mä ajattelen :)

      Mäkin aina eksyn tilittämään, as you can see.. :) mutta kiitos paljon Marjatta!

      Poista
  20. Suurin osa noista kohdista kuulosti kyllä tosi tutulta, esimerkiksi just toi 14 :D Tuntuu, että olis pakko ehtiä tekemään jotain tietyssä ajassa ennen kuin jotain tapahtuu, on pakko sulkea joka ilta vaatekaapin ovi tietyllä tavalla, yms :D

    Ps. Ihania kuvia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, voi että, mikä tää riivaaja oikeen on! :-D kiitoksia!

      Poista
  21. Mulla on aivan sama juttu ton 14 kanssa! Autossa kun istuu ja kuuntelee musaa niin on pakko ohittaa valotolpat musan rytmissä tai alkaa hermostuttamaan ihan kamalasti :D . Tuntuu että itelläkin se ehkä jopa vähän hallitsee elämää. Ja oli kiva kuulla, että oot uskossa, tai kiva että kerroit :) Koska nykyään harva joka ylipäätänsä on kertoo sitä yleisessä blogissa kun uskovista on yleinsä kehitelty semmosia ihme hihhuleita jotka on sanaakaan sanomatta tietenkin tyhmiä koska ne on uskossa mutta joo. Kiva postaus :) Hyvin toteutettu idea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis kyllä! Oikeesti tuuletan täällä kun kerrankin useempi ymmärtää mitä tarkotan ja joilla on samanlaisia oireita :-D oon helpottunut! Mutta joo, tottahan tuo on ja mun mielestä aivan järjetöntä. Mutta nykymaailma on mitä on :-) onneks löytyy aina suvaitseviakin ihmisiä! Kiitos paljon :)

      Poista
  22. Eikä, rupesin lukemaan näitä kommentteja ja noin moni tunnistaa ittensä kohdasta 21. Toivon etten kuulosta erittäin tyhmältä kun sanon näin mutta uskovissa vaan on sitä jotain :D Itellä on monta kertaa käyny ihmisten kanssa niin että tutustuu tyyppiin ja jossain sisällä on vaan semmonen ajatus että onkohan toi uskossa, se vaikuttaa semmoselta ja sitte käyki ilmi että se onki :) Jännää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voiettä :D se on kyllä totta ja tiiän mitä tarkotat. Ehkä se on tietynlainen itsetietous mikä uskovilla on yhteistä. Ja tavallaan se että on se turva mitä uskosta saa :-)

      Poista
  23. Tunnistan niin itteni tosta 14. kohdasta xD Mäkin aina ajattelen tolleella ! :D Se on oikeestaan tosi kauheeta, kun jos ei sit ehikkään tehä sitä jotain siinä "määrätyssä" ajassa niin joutuu ihan paniikkiin :D Mä joskus tein silleen kun olin menossa kouluun, että ennen kuin vastaan tuleva auto ohittaa mut ni mun pitää ehtiä seuraavan koivun ohi(joka oli aika kaukana) tai mut kidnapataan ennen kun ehin kouluun. En ehtinyt koivulle ja mun oli pakko soittaa kaverille ja puhua sen kaa koko loppumatka, koska mä oikeesti pelkäsin että mut kidnapataan !! D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, mulla oli kanssa ennen vielä pahemmin että oikeesti panikoiduin mutta nykyää oon jo pakottanu itteni ignooraamaan ja ajattelen vaan että ei mitään nyt oikeesti tapahdu :-D haha voi kauheeta :D:D! Voin sanoa että kyllä se helpottaa ku ei vaan anna ajatuksilleen niin isoa vaikutusvaltaa! Ite ajattelen aina jääräpäisesti että "Elina, nyt lopeta, ajattelet ihan hulluja" ja yleensä auttaa :D

      Poista
  24. Voitko tehdä joskus postauksen sun moposta? :D Sillee ihan vaan vaikka et kerrot mitä mieltä oot mopostas, mitä hyvää ja huonoa siinä on, onko viritetty, merkki ym :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ehkä voinkin! Mietin vaan että löytyyköhän tarpeeksi kiinnostusta sieltä ruutujen toisilta puolin :-D..

      Poista
    2. Juu, moposta postaus :) huippunopeus yms ;) paljon km......

      Poista
    3. katsos nyt kun toinenkin anonyymi oli tullut kommentoimaan tohon joten kyl lukijoita olis varmaanki :---D

      Poista
    4. Jaksan vaa ihmetellä tätä! XD ei mutta mahtavaa jos sais näinki erilaista postausta tehtyy, pitääki ottaa mopedi kuvauksen kohteeks nyt viikonloppuna!

      Poista
  25. mihin kouluun meet?

    VastaaPoista
  26. Etkö vieläkäään tiedä kouluasi?? :O mitä ihmettä

    VastaaPoista