torstai 8. elokuuta 2013

My hobbies

laskettelu

Lumilautailu. Asun kilometrin päässä laskettelukeskuksesta nimeltä Purnu (check, piilomainontaa, tulkaa käymään!) ja olen siis asunut koko ikäni. Pienestä neljävuotiaasta asti oon siis painanut rinteessä milloin milläkin välineellä. Ensin iskän kanssa suksilla, sitten pikkuhiljaa halusin kokeilla lumilautaa ja kuusivuotiaasta asti se onkin ollut mun luottoväline rinteessä. Oon siis laskenut kymmenisen vuotta ja laskeminen onkin lähes yhtä helppoa kuin käveleminen. Snowskeittaus on mun uusi rakkaus, eli skeittaamista lumella tämmösellä välineellä!

musiikki

Musiikki. Pikkuskidistä asti mulla on virrannut rytmi veressä ja sävelkorva ollut jo syntyessä. Aloitin pianotunnit muistaakseni ekaluokalla ja soitin koko ala-asteen ja vielä seiskankin. Oon ollut aina mukana koulun bändikerhoilla ja kursseilla, soittanut kitaraa, bassoa, rumpuja ja muita erilaisia vitkuttimia. Yläasteella lopetin pianotunnit mutta jatkoin soittamista sitäkin aktiivisemmin. Esiintymiskokemusta on kertynyt tosi paljon musiikin merkeissä, josta oon kyllä tosi tyytyväinen! Musikaalisten siskojen kanssa ollaan esiinnytty eri juhlissa ja tapahtumissa niin kauan kuin muistan, ja siihen on jo tottunut että aina vieraille veisataan ja lauletaan parit biisit.

heposet

Ratsastus. Meille tuli hevosia ekaa kertaa vuonna 2005, jolloin aloitin mun hevosharrastuksen. Ensin kotona maastoillessa ja heppatyttöillessä jokaisella mahdollisella tavalla, sitten halusin kesäleirille jossa innostuin kouluratsastuksesta ja esteistä. Aloin käymään ratsastustunneilla pari syksyä ja vielä muutamalla leirillä. Nyt kuitenkin oon taas siirtynyt pelkästään kotona heppailuun mikä tosin on vähentynyt sekin! Hevoset on kuitenkin ihan huippuja eläimiä ja ratsastus rentouttavaa ja palkitsevaa, en aio lopettaa niin kauan kun on mahdollisuus harrastaa!

leivonta

Kokkaaminen. Sekä ruuanlaitto että leipominen on kyllä mun intohimoja. Jotenki se vaan koko ajan kasvaa ja haluisin vaan olla kotiäitinä kokoajan, tiskata ja puunata ja tehdä hyvää ruokaa. Oon semmonen kokkailija että en tee koskaan ohjeen mukaan, aina pitää soveltaa ja koskaan ei tehdä edes aamuista kaurapuuroa samalla tavalla. Tykkään kokeilla ja sen kautta löytää uusia reseptejä. Suuri inspiraationlähde on tällä hetkellä ihana The Good Morning-blogi, terveellisempien herkkujen taivas!

kirjat

Kirjoittaminen. Kyllä, kaikki osaa kirjoittaa. Mulle se on kuitenkin aina ollut enemmän kuin itsestäänselvä taito. Taas pitää todeta tämä että pienestä asti, mutta oon ollut jo pienenä heti kirjoitustaidon opittuani hyvä kirjoittaja. Taito on kehittynyt tottakai siitä ekaluokasta ja kehittyy koko ajan, onneksi! Oon kirjottanut itse erilaisia tarinoita, runoja, novelleja ja asiatekstejä ja ottanu osaa kirjoituskilpailuunkin. Toki tää blogi on myös yks ja tärkeä muoto, miten mun kirjoittamisharrastus ilmenee! Pakko vielä sanoa, että hyvä kirjoitustaito on koulumenestyksen kannalta ihan älyttömän hyödyllinen :)

Lukeminen. Kaikki osaa myös lukea, mutta moniko laskee sen harrastuksekseen? Täällä viittaa yks tyttö kahdella kädellä. Muistan, miten pienenä luin Nummelan ponitalli-kirjoja kouluiltoina peiton alla taskulampun valossa, koska en malttanut lopettaa ja äiti ja iskä ei saanut nähdä että valvoin vielä :D! Kirjat on jotain aivan uskomatonta - voisin omistaa tälle aiheelle kokonaisen postauksensa, ja ehkä omistankin jos lukutoukkia löytyy paljonkin. Se fiilis kun luen jotain hyvää, koukuttavaa kirjaa - ihan ku eläis toista elämää niiden henkilöiden kanssa ja odottaa koko ajan sitä että saa seuraavan kerran avata ne kirjan kannet.

liikunta

Liikunta. Sanomattakin selvää, että liikunta on iso osa mun elämää ja varmasti se on välittynyt sinnekin puolelle ruutua! Aina oon ollut liikunnallinen, on ollut kausia milloin enemmän ja milloin vähemmän. Nyt kuitenkin liikunta kuuluu lähes jokapäiväiseen elämään. Pienenä aloitin yleisurheilulla, heittolajit oli se mun juttu. Nyt en oo kisaillut vaan liikun omitoimisesti milloin mitenkin! Juoksu-, pyöräily- ja kävelylenkkiä, salitreeniä, kotijumppaa. Näillä pysyy pitkälle kunnossa, ei siihen mitään extremeä tarvita! Toki on aina ihan huippua kokeilla jotain uutta kuten vaikka seinäkiipeilyä, ihan erilaista ärsykettä saa kropalle. Liikunta on iso osa mun fyysistä sekä henkistä hyvinvointia.

valokuvaus

Valokuvaaminen. Kuvaileminen on ihanaa puuhaa, mutta siihen tarvii kyllä aina pienen inspiraation että viitsii lähteä vartavasten kuvaamaan. Oli kohteena sitten luonto, ihmiset tai ihan arkiset asiat! Blogissa tämä harrastus tietenkin näkyy ja tykkään jakaa kuvia muille, silloin niistä on iloa muillekin kuin itelle ja niitä katsoo ja käsittelee ihan eri tavalla. Oon kuvaillut niin kauan kun vaan muistan että on ollut kamera! Ihan ensimmäisestä kertakäyttökamerasta lähtien, jonka sain joskus ala-asteella hymypatsaan sijasta, krhm.. Nykyinen kamera millä kuvailen on Nikon D3200 joka on kyllä huippuvehje!


Mulla on älyttömästi harrastuksia, joten ajattelin tehdä niistä pienen infopläjäyksen kuvakollaasin ja pienen esittelyn kera! Harrastukset on tärkeitä ja nehän rakentaa jokaiselle omanlaisen elämän. Ilman harrastuksia olis kyllä todella tylsää! Löytyikö sieltä teistä samojen juttujen harrastajia? Kuulen mielelläni niin snoukkaajien, heppatyttöjen kuin lukutoukkienkin ajatuksia omista harrastuksista!

39 kommenttia:

  1. Oon lukenut sun blogia jo aika pitkään, mutten oo kommentoinut ennen, koska oon laiska kommentoimaan1 :D Sun blogi on niin ihana, kirjotat tosi kivasto ja jaksan lukee näitä tekstejä ja saan melkein jokasesta postauksesta jotain inspiraatiota tai motivaaiota tai tuun vaan hyvälle tuulelle. Tee vaan lukemisesta postas, mua kiinnostais!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva kuitenkin että nyt laitoit kommenttia tulemaan! Oon kyllä itekin vähän turhan epäaktiivinen kommentoimaan kaikkiin blogeihin mitä luen, pitääpä kunnostautua.. Näistä tulee niin hyvä mieli, kiitos tosi paljon! Mahtavaa kuulla että löytyy tyytyväisiä lukijoita :-)

      Poista
  2. Muistan kun me pidettiin kahestaan pystyssä ht.netissä lumilautailijat topaa vuosia sitten ja muistan sut edelleenkin keksifobiana. Mulle lautailu, laskeminen ja lumi on asioita joiden eteen oon valmis tekemään melkein mitä tahansa, ja sun vertaus "laskeminen onkin lähes yhtä helppoa kuin käveleminen" on varmaan parhain mitä oon kuullu. On ihan hurjaa, että mulla lähtee nyt jo 15. kausi laskien, vaikka täytänkin syksyllä vasta 17. Laskeminen on tosiaan yhtäkuin elämä.

    Foorumista päätellen mä oon kanssa heppatyttö ja lukemisen lisäksi kirjoittaminen on ihana asia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siiselimummoko se siellä, voi että, kyllä mäkin muistan melkein ku eilisen päivän! Tosiaan hurjalta tuntuu että miten kaua sitä onkin jo tullut talvia rinteessä vieteltyä. Toivottavasti ens kaus olis vähän aktiivisempi ku edellinen!

      Aivan, yhtäläisyyksiä siis löytyy :)!

      Poista
  3. Mulla osuu kohdalleen aivan kaikki mitä kirjotit! Tohon snoukkaukseen täytyy vaan sanoa että oon sitä lautaa muutaman kerran kokeillut, mutta aika vaihtelevalla menestyksellä... :D sukset on toistaseks se mun juttu :) Toi lukeminen on kyllä niin koukuttavaa, mulla on menossa potterin viides osa, eikä sitä lukemista millään malttais jättää kesken! Soittamista ja ratsastusta on tullu kans montamonta vuotta harrastettua ja oon käyny jo pienestä pitäen paljon yleisurheilu- ja hiihtokisoissa :) ruuanlaitosta innostuin taas ihan eri tavalla kun sain opiskelukämpän, tykkään kokeilla hirveesti kaikenlaisia uusia reseptejä ja miettiä sitä ruokapuolta vähän treenaamisenkin kannalta :) huippu postaus, niinkuin edellisetkin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, aika hyvin nappas sitten! Haha, no mut kuitenkin, uskomatonta että kaikki muu osu kohdalleen. Joo siis potterit, ehkä parasta ikinä! Mä alotin lukemaan niitä uudestaan nyt kesällä ja oon viisasten kivessä vielä, tuntuu ettei vaan koskaan ehi lukea ja se harmittaa :( mutta ehkä tässä vielä! Hei mahtavaa kuulla, yllättävän samanlaisia piirteitä meissä! Kiitos paljon Miisa :)

      Poista
  4. hei ootko saanut tietää mihin pääsit kouluun? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, musta tulee Lahtelainen ja Tiirismaan lukiolainen!

      Poista
  5. Aivan MAHTAVA postaus elina! Mulla itellä on harrastuksina myös tuo snoukkaus ja oon aivan in love ollut jo kauan :) Toisena harrastuksena hiihdän joten kotijumpat ja salitreenit ovat mullekkin tuttuja :) ! mutta ihana postaus jälleen !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, kiitos! Hei mahtavaa että löytyy snoukkailijoita sieltä, arvostan :) kiitos paljon!!

      Poista
  6. yli puolet sun harrastuksista allekirjoitan itsekin ja välillä ku luen sun blogia tuntuu niinku oisin ite kirjottanu tekstejä haha! vaikutat tosi samanlaiselta tyypiltä ku mä ja sun blogi on kyllä aivan ihana ja huippu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, hieno juttu :)! Heh, mä oon vissiin tämmönen aika samaistuva tyyppi kun moni on sanonut samaa! Mutta kiitos paljon sulle, ihana kuulla :)♥

      Poista
  7. Tosi huippu postaus! Muutenkin tykkään blogistasi paljon, sillä se on niin inspiroiva ja tsemppaa urheilemaan yms terveellisiin elämäntapoihin. Mulla itellä jääny vähän herkkuperseily lomalla päälle mutta maanantaina koulun alkaessa alkaa taas terveelliset ajat! Ja tämä postaus osui niin nappiin mielenkiinnollaan, koska mulla on tai on ollut samoja harrastuksia! Lähes kaikki tuntui niin omilta, ja tuli oikeen hirveä ikävä niitä heppatyttöaikoja :') Keep going girl!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Voi että, mukava kuulla, pitäis taas kirjotella vähän jotain reenijuttuja tännekin puolelle :) munkin kesä on mennyt paljon rennommin liikunnan ja syömisten osalta, mutta en ota stressiä, kun arki alkaa niin automaattisesti helpompi taas päästä rytmiin takas! Hei hienoa, eikun hevosen selkään taas vaan :-)

      Poista
  8. Vähänkö kiva postaus! Ja muutenkin sun blogis on ihan huippu!:) Munkin elämämään kuluu melkein noi kaikki sun harrastukses, jotkut vähemmän jotkut enemmän. Itte oon lukenu Potterit ehkä jonkun kahdeksan kertaa, kun ne on nii hyviä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos paljon! :-) joo, Potterit on tosiaan niin valioluokkaa että niihin ei vaan kyllästy koskaan.. Ihan mahtavia, uskon jo melkein ite että tylypahka ja velhomaailma on olemassa ♥

      Poista
  9. Kiva ja yksinkertainen postaus.
    Muhun iskee kaikista eniten ihan ylivoimaisesti tuo ratsastus ja hevoset! Ne on parasta mitä tiiän, ja minkä eteen jaksaa tehdä töitä. Mutta liikun myös erittäin mielelläni, ja nykyään tulee liikuttua vähän normaalia tavoitteellisemmin, mutta ei todellakaan kisamielessä, vaan että tulee itelleen hyvä mieli :--) Hevoset vaan rajoittaa paljon muuta vapaa-aikaa, joten arkena tuppaa treeni jäädä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) hevoset on kyllä ihania mutta tosiaan ratsastus vie paljon aikaa ja rahaakin. Mulla on nyt jäänyt tosi selkeesti heppailut vähemmälle mitä enemmän tulee muuta tekemistä! Varsinkin nyt lukion alkaessa voi heppailut jäädä aika minimiin. Mutta se on just oikein että tekee sitä mikä tuntuu mieleisimmältä :-)!

      Poista
  10. hyvä postaus! ite harrastan lukemista, kirjoittamista, lenkkeilyä, valokuvausta, leipomista ja oon myös ratsastanut. :) harrastukset tekee ihmisen persoonan :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nelli :) aika paljon samaisia juttuja siis löytyy sieltä! Se on ihan totta ja älyttömän hyvin sanottu :)

      Poista
  11. Tosi monta samaa harrastusta näyttäis meiltä löytyvän :) Kirjoittaminen, lukeminen, liikunta ja musiikki, valokuvaaminen niin ja kokkaaminen. Osa noista on enemmän satunnaisia kuin säännöllisiä, mutta kuitenkin! Lukemiseen innoistuin jälleen, kun huomasin kirjastossa sarjan Valehtelevat viettelijät, vaikkakin vasta eka osa menossa ;)

    Tosi mukava postaus! Joko sulla tiedossa mihin kouluun olet menossa, joo moni varmasti kysyy, mutta toivottavasti pääset minne haluat :)Mulla alkoi koulu tänään.. :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin, mahtava juttu! Sama vähän täällä, aina jotain tulee välillä harrastettua epäaktiivisemmin ja sit taas jossain aktivoituu enemmän. Mutta semmosta se on! Ite en oo tainnut kirjoja lukea mutta mielessä on kyllä ollut, sarjaa oon katellu ihan koukuttuneena :)

      Kiitti paljon! Joo sain varman tiedon nyt eli musta tulee Lahtelainen ja Tiirismaan lukiolainen. Jyväskylään en siis päässyt minne olisin halunnut, mut oon jo asennoitunut myönteisesti Lahtea kohtaan ja hyvällä fiiliksellä mennään! :) tsemppiä sulle kouluun!

      Poista
    2. Oli nyt sit pakko tulla vielä tää lisäämään, että mä ihmettelen suuresti, että olen huomannut kuinka samanlainen olen kuin sä. En ole ennen oikeastaan löytänyt, noin samankaltaista ihmistä. En tunne ketään, joka olisi luonteeltaan sellainen, tai jolla olisi monta samaa harrastusta kuin itellä. (: onko sulla muuten kikkiä?

      Poista
  12. täs on paljon samoi mistä mäki tykkään!suhun ois kiva tutustuu!:P

    VastaaPoista
  13. Pakko vielä kommentoida tohon edelliseen postaukseen liittyen et itekki aina itken kun katon suurinta pudottajaa. Se oli ihan kauheeta kun itkin vielä sen ohjelmanki jälkeen ku se arthur tippu. Ja vielä katottiin yhen kaverin kanssa (koska ollaan molemmat suuria suurimman pudottajan faneja) mutta se mun kaveri oli ihan naama peruslukemil mut mä itken siinä vieressä ihan hullusti.. Mulle on joskus sanottu että oon aiba ihan niiku kännissä vaikken edes juo (oon absolutisti)kun nauran tai itken ihan koko ajan:D tulipas taas pitkä kommentti mutta vielä pakko sanoo että ainakin tän blogin perusteella vaikutat tosi aidolta ja hyväsydämmiseltä ihmiseltä! Kaunis ulkoa ja silsältä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! Miten voiki olla niin tunteellinen ohjelma, paljon pahempi ku jotkut leffatki.. Se oli niin surullista oikeesti! Mut sit ku näki miten hyvin seki on pärjänny nii tuli jo vähän parempi mieli, haha :-) ja siis joo, tosi tuttu toi tilanne!! :D mulleki on taidettu joskus sanoa vähän jotain samaan suuntaan viittaavaa.. Tunteet pinnassa vaikka olis vesiselvänä! Mut rakastan pitkiä kommentteja joten hyss ;) kiitos ihan tositosi paljon <3 kyllä lämmittää sydäntä tommoset sanat, voi että :')

      Poista
  14. Ite harrastan myös laskettelua, kokkaamista, lukemista ja valokuvaamista. :) Oon alle kouluikäsestä asti käyny joka talvi laskettelemassa, ja perheen kanssa ollaan menty aina talvella lappiin laskettelemaan.
    Kokkaaminen on mulle ehkä mieluisinta tekemistä vapaa-ajalla, tykkään leipomisesta ja sitä tuleekin harrastettua useemman kerran viikossa !
    Lukeminen on jotain niin rentouttavaa ja viihdyttävää. Oon lukenu kaikenlaisia kirjoja pienestä pitäen, ja en vaan koskaan kyllästy lukemiseen. Kukaan mun kavereista ei lue oikeestaan lainkaan kirjoja vapaa-ajalla, ja ne aina ihmettelee, et miten mä ehdin ja pystyn lukee jonkun 500-sivusen kirjan niin nopeesti. :D
    Valokuvaus on mulle sellanen harrastus, jossa pystyn toteuttamaan mun luovuutta. Sain ensimmäisen kamerani noin 2 ja puol vuotta sitten, ja canon eos 600d:n sain 1 ja puol vuotta sitten. Mulla ei menny kauaa ennen ku jo opein lähes kaikki asetukset tosta canonista, vaikka muut sanokin että toi järkkäri ois aika vaikee käyttönen. Mut harjoitus tekee mestarin, ja oon kyllä harjotellu tosi ahkerasti. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon siis löytyy samaa vapaa-ajan vietettä sieltäkin, hieno homma :)!

      Kokkaaminen on ihanaa ja mäkin teen melkein aina jotain kun vaan on aikaa ja tarvikkeita. Vieraillekin se on melkein minä joka muonat tekee! Toi on tutun kuulosta että muut jaksaa ihmetellä sitä että joku lukee vapaaehtoisesti.. Ja vielä tosi paksujakin kirjoja :D samoin kirjottaminen, monet on ihan kauhuissaan tästäkin tekstistä mitä blogiin kirjottelen!
      Valokuvaus tosiaan vaatii opettelua ja harjottelua että siitä saa kaiken irti! Ja se on kyllä palkitsevaa sit kun saat otettua jotain hyviä otoksia :-) pitäis itekin lähtee pitkästä aikaa kunnolla kameran kanssa vaikka luontoon kuvailemaan!

      Poista
  15. Voi ei Nummelan ponitallit !!!!! Mikä nostalgiavyöry :D:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo älä muuta sano!! Kikka ja Repe-romanssi ja harjotusravia ilman jalustimia.. Siis oikeesti, pitäis lukea uudestaan noita ihan vaan nostalgisuuden vuoksi :-D

      Poista
  16. tosi hyvä postaus! ja kiinnostava :D ja ite harrastan noista mm. musiikkia, kirjottamista, lukemista ja kuvaamista! :) mut mulle kaikkein tärkein harrastus on teatteri, joka nyt ei noihin sun harrstuksiin kuulukaan ;). ja käyn myös juoksemassa ym. :D mut oli hyvä postaus! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Kiva kuulla että löytyy samoja mielenkiinnonkohteita! Joo teatteria ei tosiaan oo tullu harrastettua, mutta uskon että harrastuksena ihan mahtava, miksei ammattinakin :-)

      Poista
  17. Täältä löytyy kans intohimoinen lautailija, lukutoukka, ratsastaja, kirjottaja ja liikkuja! Oon sun blogia lueskellu nyt vuoden verran ja jokaisen postauksen myötä oon saanu huomata miten samanlaisia ihmisiä ollaan:) sekin vielä että mäkin asun tooosi pienellä paikkakunnalla, suonenjoella jossa 7000 asukasta..:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtava juttu!! Voi että, aina ihana kuulla jos löytyy lukijoita jotka on jaksanu jo pidemmän aikaa seurata ja lukea jokaisen postauksen, wau :-)! Ihan tosi, se on kyllä hauska huomata miten jostain ihmisistä löytyy niin samanlaisia piirteitä! Ja joo tuo pienellä paikkakunnalla asuminen on erittäin tuttua, täällä Hartolassa taitaa olla 5000 asukasta jos sitäkään!

      Poista
  18. Niin ja hei vielä! Voisitko tehdä linkitä blogisi-postauksen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tehny pari kertaa ja viimeisimmän tän vuoden puolella muistaakseni, joten pitää nyt katsoa! Ehkä myöhemmin tänä vuonna :-)

      Poista
  19. apua miten sä ehdit tekemään noita kaikkia :DDd
    itse oon myös kirjottanut niin kauan kuin muistan, niin tarinoita, novelleja, runoja kuin päiväkirjaakin, ja tottakai lukenut siitä asti kun opein lukemaan! Pystyn samaistumaan koko tohon kirjoittaminen ja lukeminen tekstiin, itsekin oon viettänyt aikaa peiton alla lukemassa kirjoja salassa vanhemmilta yöllä, kun lukee tuntuu et eläis iha toisessa maailmassa, ja näist taidoist on ollu mul hyötyy opiskelus :) Ja tee ihmeessä se postaus tästä aiheesta, mua ainakin kiinnostais tosi paljon!
    näitten harrastusten lisäks myös kuvaan ja harrastan urheilua, syksyllä tuleekin 7 vuosi mun lajin parissa! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Mun vapaa-aika koostuu pitkälti näistä asioista, tietenki aina joku jää vähemmälle joskus ja jotain taas tekee enemmän. Mutta ihanaa että löytyy muitakin intohimoisia kirjottajia! Voi että, toi peiton alla lukeminen <3 siinä oli sitä jotain, omaa jännitystä! Opiskelussa todellakin auttaa ihan älyttömästi, siks lukemista ja kirjottamista pitäs suositella ihan jokaiselle! Postausta ehkäpä tulossa jossain vaiheessa :)
      Hienoa! Se on jo aika paljon saman lajin parissa :-)

      Poista