lauantai 31. elokuuta 2013

Treenipäiväkirjaa viikolta


reisii
DSC_0242

Hoyy taas tyypit! Niin on viikonloppu koittanut ja Elinakin repinyt aikaa blogille, muodostuukohan tästä rutiini.. Toivottavasti nyt ei ihan, kyllä mulla jo viikollakin oli melkein aikaa postata! Kolmas kouluviikko on mennyt erittäin hyvin ja koko ajan vaa tuntuu sopeutuvan paremmin. Koulujutut alkaa oppimaan ja koulua ja vapaa-aikaa pystyy yhistämään jo paremmin. Koko viikon on ollu jotenki tosi positiivinen fiilis, aivan ihanat aurinkoiset ilmat ulkona ja oon ehtinyt puuhata koulunki lisäks kaikkea mukavaa - kuten treenata! Tää viikko on mun mielestä näyttänyt siltä, miltä arjen pitäiskin. Ehkä vielä lisäisin parit treenit tonne päiväkirjaan, mutta pitää olla tyytyväinen edes näin hyvästä saavutuksesta!

//PS. ihana biisi!

roarr

VIIKON TREENIPÄIVÄKIRJA & fiiliksiä

MAANANTAI Juoksu 7km/45min, 20min vatsat = 1h 5min
Juoksu kulki ihan huikeen hyvin! Oli niin lämmin päivä et pääsin testaamaan uusia lyhyitä treenishortseja, ehkä kesän vikoja lenkkejä shortseilla.. Oon vähän vielä hukassa noiden reittien kanssa Lahdessa, mut eiköhän jotku vakkarilenkit sieltäkin muodostu pikkuhiljaa. Vedin loppulenkistä vielä n. 60m spurtteja pienillä palautuksilla. Hyvä juoksu!
Tein pitkästä aikaa vatsasetin tän postauksen mukaan! Kaks kertaa läpi, kyllä poltteli!

TIISTAI Kävely 10km/1h 40min, 33min Butt Bible Lower lev. 2 = 2h 13min
Käytiin Bedan kanssa pitkällä ja suht rauhallisella kävelylenkillä illalla, ihan mahtavaa rauhottumista ja terapiaa koulupäivän jälkeen. Lenkkiä ennen jumppailin kotosalla tuon youtube-videon tahtiin, oli tosi hassua tehdä tommosta kestävyystyyppistä jalkatreeniä ilman isoja painoja! Polttelee ihan eri tavalla, mutta ei kyllä seuraavana päivänä tunnu miltään jalkapunttiin verrattuna..

KESKIVIIKKO Venyttely 1h
Piti mennä salille siskon kanssa, mut suunnitelmat meni vähän mönkään ja myöhäseen! Omistin siis illan perusteelliselle venyttelylle. Jalat on tuntunu olevan jumissa jo pidemmän aikaa ja koitinkin venytellä pääasiassa niitä auki: etu- ja takareidet, pakarat, lonkankoukistajat, pohkeet.

TORSTAI Juoksu/kävely 7km/1h, Core-treeni 1h = 2h
Juoksin kaupungille 3,5km ja menin yhdelle salille testaamaan tommosen core-treenin. Oli ihan jees mutta ei nyt mikään rääkki todellakaan! Jumpassa keskityttiin keskivartalon ja selän lihaksiin ja tehtiin monipuolisesti eri liikkeitä painojen kanssa, pystyssä ja lattialla. Jumpan jälkeen kävelin reippaasti takas kämpille sen 3,5km!

PERJANTAI Salitreeni, jalat&vatsat 1h
Koulun jälkeen polkaisin suoraan keskustaan ja mun piti mennä siellä salille tekemään puntti, mutta tajusinkin että tulee kiire ennen kotiinlähtöä! Jätin siis sen silloin ja tein sitten kotona oikein hyvän treenin meidän raakasalilla, kaverina tanko ja levypainot! Tein jaloille maastavetoa, etureisiojennusta ja lantionnostoa tangolla ja vatsoille linkkaria, kiertoja ja lankkua levypainojen kanssa! Ihan lemppariliikkeitä varsinkin nuo jaloille, i'm lovin' it!

LAUANTAI Salitreeni, rinta, ojentaja, hauis, olkapää ~1h
Tän päivän plääni olis vetästä tommonen setti käsille illemmalla, katotaan mitä keksin! Voi tuntuu mukavasti, taas reilu viikko vierähtäny viime penkkauksista..

SUNNUNTAI Lepo/lenkki/venyttely
Aamusta kurvaan jo ajoissa takaisin Lahteen ja siellä joko rentoudun tai sitten vetäsen jonku hölkän tai vastaavan, ihan fiiliksien mukaan!

sepia
dsgdsg

Loppuun pieni galluppi: tykkäättekö lukea näitä treenipostauksia? Onko tahti ja määrä hyvä, vai kenties harvemmin/useammin?

30 kommenttia:

  1. Mä tykkään ihan hirveesti lukee näit treeni juttui! :3 Näist saa aina itelleen motivaatiota tehä jotain! :D Tahti ja määrä on just hyviä! Tää on niin hyvä blogi, että odottaminenkaan ei haittaa ollenkaan :D Oot ihana! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huii että sieltäpä tuli positiivista palautetta niin huikeesti! Ihana, kiitos paaljon :-) kiva kuulla että miellyttää, vaikka en aktiivisin bloggaaja ole todellakaan!

      Poista
  2. Mä tykkään ainaki lukea treenipostauksia! :) millainen sun saliohjelma yleensä on, onko aina tietyille päiville eri lihasryhmät? Ois kiva lukee postausta sellasesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä juttu :-)! No siis treenaan vähän miten sattuu, kohta kyllä duunailen itelleni ihan kunnon ohjelman ja sen salikortin täällä lahdessa ja rytmistä kiinni :-) mut yleensä yläkroppa ja alakroppa erikseen!

      Poista
  3. Nää postaukset on kiinnostavia ja antaa itelle motivaatiota!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on tarkotuskin joten greaaat :)!

      Poista
  4. Mun mielestä vois olla vähän useemminkin treenipostauksia ! niitä on aina kiva lukee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää yrittää aktivioitua, treenaamisenkin saralla tosin nyt... Mut heti kun vaa on sauma niin koitan päivitellä näitä :)

      Poista
  5. On näitä kiva lukea :) Itseä hiukan vaan hirvittää toi treenimäärä, tai että nostan hattua sulle, kun jaksat joka joka päivä treenata ja edistää terveitä elämäntapoja!! (::

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä turhaan hirvittele, nytkin kaks viimesintä viikkoa näyttää treenien osalta niiin tyhjiltä että huhheijaa! Voisin kirjotella itseasiassa siitäkin, tulee vaan yleensä kirjoteltua näin niistä viikoista millon on urheilla ehtinyt :-)

      Poista
  6. treenipostaukset on kivoja, niistä saattaa löytää ittekki jotai uutta omiin reeneihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä samaa mieltä koska muitten treenipostauksia luen itekin paljon! Pyrin siis samaan 8)

      Poista
  7. tykkään ihan hirrrveesti lukee näit treenipostauksii ja mun mielestä tää nykynen tahti on hyvä, koska jos tulis useemmin niin saattais kyllästyä mutta nyt on just hyvä ja mielenkiinto pysyy toosi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin ihan samaa aina! Koska tänki blogin kategoria on niin laaja niin pitää muistaa ettei kaikkia kiinnosta urheilujututkaan, niin pidetään ne kuitenkin silleen maltillisissa määrissä :)!

      Poista
  8. vihaan lukea näitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no älä lue? :D ite ainakin tykkään tosi paljon!

      Poista
    2. ei kukaan pakota sua lukemaan :DD ?

      Poista
    3. Nimenomaan, miksi ihmeessä luet jossei miellytä :-)?

      Poista
  9. treeni postaukset on tosi kivoja ja mielenkiintosia, ja musta tahti on hyvä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes hyvä, oon siis onnistunut jossakin!

      Poista
  10. tykkääntykkään ja kovasti!! :)

    VastaaPoista
  11. Aika outoa, olen itse todella urheilullinen mut silti en tykkää oikeen lukee näitä:D varmaan johtuu osittain siitä et treenaan aika eritavalla kun sä, mul on mm. 8 krt viikos ohjatut treenit:) sun blogi on kyl tosi kiva, keep going girl!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, jännä juttu! Tosin ymmärrän kyllä toisaalta, se on jännä lukea ihan erilailla treenaavan postauksia mut toisaalta kyllä avartavaakin :) kiitos paljon heii!

      Poista
  12. Hei mistä oot ostanu tuon hupparin? :D aivan ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm joskus kauan aikaa sit Intersportista vissiin! Tosiaa siitä on joku 3 vuotta aikaa ainakin hups :-D

      Poista
  13. missä varastossa noi kuvat on otettu? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaah, meillä kotona on semmonen askartelupaja, pikku koppero mikä toimii myös mun raakasalina (penkki+tanko+levypainot)!

      Poista
  14. Tykkään todellakin, ja määrä/tahti on hyvä!:)

    VastaaPoista