keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Aatto 2013

MY CHRISTMAS EVE 2013:



Telkkarin edessä köllöttelyä koko vuoden edestä (mun telkkarinkatsominen on jäänyt kyllä niin minimaalisen vähäiseksi Lahteen muuton jälkeen ja ihan muutenkin, että nyt tuli vähän kirittyä kiinni!) ja elokuvien ja jouluohjelmien katselemista koko siskoköörin kanssa. Aloitettiin muuten katsomaan Pakoa kun isosisko oli hommannut pari tuotantokautta ja oi että! Vaikka en telkkarifani ookaan niin kyllä toi vaan on hyvä ja koukuttava! Wentworth Miller ♥



Kinkkua, kinkkua tietysti! Ja paaljon. Meillä kaikki kyllä tykkää kinkusta ja joka vuosi siitä on kauhea huoli että riittääköhän se nyt varmasti. Kuitenkin melkein poikkeuksetta aina joulun jälkeen alkaa jo kinkkukin tökkimään, kun sitä on vedelty viikon verran. Mutta hyvää se on, sitä ei käy kieltäminen!



Jouluruoka on jotain ihan parasta maailmassa. Suomalainen jouluruoka. Vielä muistaa, miten pienenä kaikki noi laatikot ällötti, mutta nyt menee ihan jokaikinen! Noita suorastaan himoitsee. Perunalaatikko on kyllä mun ihan lemppari numero yksi, ilmankos sitä onkin isoin loota hommattu ;-) mikä on teidän lemppari laatikko?



Ruokakuvat näköjään täyttää mun joulupostauksen, mutta niinhän se on - jouluna syödään. Ahmitaan ihan kunnolla. Monessa, monessa taloudessa pidellään masuja iltaisin ja turvottaa niin himputisti. Onko ne överit pakko aina vetää, eikö mistään sitten opi? Mä oon sitä mieltä, että jouluna saa syödä oikeesti stressaamatta kaloreista tai yhtään mistään muustakaan. Itekin voin ylpeenä myöntää että oon varmaan syöny monen päivän energiantarpeen edestä suklaataa ja muuta motaskaa. Olossa sen huomaa ja tän jälkeen osaa taas arvostaa sitä kohtuudella syömistä!



Jälkiruokaa ja montaa erilaista kuivakakkua, nami. Joulun kaks parhainta asiaa on hyvä ruoka ja yhdessäolo. Näitä varmasti jokainen jankuttaa, "ei ne lahjat vaan yhdessäolo" mutta niinhän se on, ainakin mulle. Meillä on iso perhe ja on joskus hankalaa saada koko porukkaa kasaan ainakaan pitkäksi aikaa. Nyt on ihana, kun jokaisella on lomaa ja voidaan oikeesti viettää sitä aikaa yhdessä. Niin hauskaa katella vanhoja kotivideoita ja nauraa kuinka tyhmiä ollaan oltu pienenä tai pelata kivikautista Trivial Pursuitia. Näistä päivistä otetaan kyllä kaikki irti!



Joulukuusi ja lahjat. Tänä vuonna pukki toi mulle kaikkea kivaa, pientä ja tarpeellista. Hurjaakin. Sain yöpaitaa, pyyhettä, body shopin juttuja, lasipurkkia, kynttilää, karkkia, tangle teezeriä, kirjaa ja rahaa. Kummitädiltä sain ihan huikeen hauskan lahjan: koskenylityksen vaijerilla ensi vuonna Imatrankosken yli! Tänä kesänä ihailin sitä ja sen pauhuja ja katselin muita hurjia, jotka liiteli kuohuvan kosken yli. Oon jo nyt innoissani, can't wait ♥ paras lahja ikinä!


♥ Kiitos tästä joulusta! Vielä sitä on jäljellä, jokaisesta päivästä tulee nauttia. Toivottavasti muutkin vietitte leppoisan joulun ja osasitte - viime postauksen sanoin - tuntea itsenne tärkeäksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti