maanantai 20. tammikuuta 2014

Viime viikon treenikatsaus

11

Pitkästä aikaa katsaus mun treeniviikkoon! Viime viikko oli treenailujen osalta niin huikeen hyvä että pakko jakaa vähän fiiliksiä tänne bloginkin puolelle. Toisaalta harmi että tänne eksyy sit yleensä vaan ne parhaimmat viikot, jostain syystä sillon kun on ollu hyvä buusti päällä niin tännekin saa aikaiseksi laittaa. Tykkään kuitenkin tuoda myös sitä toista puolta esille ja vaikeempiakin hetkiä elämästä.

Urheilun kanssa on aina niitä huonojakin vaiheita, joskus paljonkin! Ei oo motivaatiota, salille lähteminen tuntuu inhottavimmalta vaihtoehdolta ikinä ja tekis mieli vetää herkkuja kaksin käsin. Pitää muistaa, että näitä vaiheita on ihan kaikilla! Turhan usein kaikista fitnessblogeistakin saa vaan sellaisen kuvan, että bloggaajilla on ollu aina vaan niin hyviä treenejä, aina kulkee sairaan hyvin, kehitystä tapahtuu ja motivaatio on huipussaan. Ei se kuitenkaan ihan näin mene - niistä huonommista päivistä ei vaan paljoa puhuta.

Tsemppaako tää sitten ketään, vai päinvastoin tunteeko tossa itsensä surkimukseksi? Itse ainakin tykkään lukea sellaisia blogeja, missä myös rehellisesti kerrotaan vastonkäymisistä eikä kaikki oo aina niin täydellistä. Tässä vähän mietinnän aihetta.

23

MAANANTAI: Salitreeni rinta, ojentaja, olkapää 1h 15min
Yleensä alotan viikon aina jalkatreenillä, mut maanantaina oli vaan enemmän fiilistä käsipäivään. Ja olipa muuten hyvä treeni! Penkkiä ja flyersiä käsipainoilla rinnalle, ojentajille kapeeta penkkiä ja ranskalaista taljassa ja ojentajille pystypunnerrusta ja vipareita. Hyvältä tuntu ja otti just oikeisiin lihaksiin. Ei kuitenkaa tullu paikat kipeiks pahemmin, on tullu siis noita lihaksia hermotettua sopivasti!

TIISTAI: Salitreeni jalat, vatsoja 1h 20min
Jalkojen vuoro ja toinen kerta uudella ohjelmalla. Huh huh! Paras treeni kyllä vähään aikaan. Etukyykkyä, yhden jalan kyykkyä smithissä, yhden jalan prässiä (ah mikä liike!), mavea ja sen sellasta. Voin kertoa, että kävely sattu vielä lauantainakin, sen verran tuli peba ja koivet kipeiksi. Jalkojen päälle vielä muutamat sykettä kohottavat liikkeet ja vatsoja.

KESKIVIIKKO: Bodycombat 1h
Pitkästä aikaa taas combattiin Heidin kanssa! Vähän uus ohjelma vielä hakusessa mutta kyllä se siitä taas lähti. Ihana oli päästä hakkaamaan ja hyppimään, combatti on kyllä ihan lemppari! Tää pitää koittaa mahduttaa kyllä aina viikkoon, kivaa vaihtelua.

14

TORSTAI: Kahvakuula 1h, Jooga 1h
Tavallista enemmän kävin nyt ryhmäliikunnoissa, yleensä tulee kulutettua enemmän salin puolta. Kahvakuula oli aivan huikee! Mulla on ryhmäliikunnoissa lihaskuntotunneilla aina vähän semmonen fiilis että plääh, ei saa tarpeeks irti ja ite pystyis tekemään tehokkaammin. Toi kyllä muutti mun fiiliksiä siitä.. Lopputunnin tabata-sykkeenkohotus puristi viimeistään kaikki mehuset irti :-D kahvakuulan jälkeen kävin tsekkaamassa salin uutuuden joogan, mikä ei ihan mua vakuuttanut

PERJANTAI: Lepo
Ansaittua lepopäivää vaikka aluks sunnittelin selkä/hauispuntin tälle päivälle.

LAUANTAI: Kävelylenkki 3km/30min, vatsoja ja venyttelyä 20min
Kotona äitin kanssa pieni happihyppely kirpeessä pakkasessa ja sen jälkeen vähän vatsoja ja paikkojen venyttelemistä

SUNNUNTAI: 1h HIIT, Jillian Michaels/Banish fat boost metabolism
Mun vakkaritreeniksi vakiintunut Jillianin cardiotreeni on kyllä huikee! En ollu vähään aikaan kuitenkaa tehny ja ai että se fiilis kun huomasit miten eri lailla kulki. Joko se on tän ruokavalion ansiota tai sitten kunto on kasvanu ihan kohisten. Suosittelen kyllä tätä jumppaa, en oo kyllästynyt tän parin vuoden aikana mitä oon tätä jo aktiivisesti tehnyt. Videoon tästä!



Hyvästä viikosta on hyvä jatkaa. Samanlainen fiilis ja tuntuma jatku tänään jalkatreenissä ja sai iskee lisää painoja. Kertokaahan mitä toiveita teillä olis näitä urheilujuttuja koskien vai onko mitään erityistä? Pari aihetta mulla on itellänikin jo suunnitelmissa mistä voisin ehkä kirjoittaa, mutta teidän toiveet menee tietenkin etusijalle. Ehdotuksia rohkeesti tulemaan!

18 kommenttia:

  1. Käytätkö jotain palautusjuomaa tai vastaavaa?

    VastaaPoista
  2. ihanan piristävä ja tsemppaava postaus!♥

    VastaaPoista
  3. Tekeekö joku sulle saliohjelman vai teetkö itse? :)

    VastaaPoista
  4. Oli kyllä huikee viikko sulla, Tää tsemppaa ehdottomasti!! :) lisää näitä viikko katsauksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep todellakin! Oon samaa mieltä :-) hyvä kuulla, pitää sit muistaa tehdä näitä vähän tiheempään tahtiin!

      Poista
  5. Tosi kiva postaus! Muakin kiinnostas tietää et teetkö ite saliohjelmat vai teetätkö ne jollain? Plus minkä hintasia ne mahtais olla?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep siis itse teen saliohjelmat :-) kiitoksia! Saahan noita ohjelmia tilailtua PT:iltä mutta maksaa sitten jonku verran.

      Poista
  6. ootko kokeillu spinningiä? ite kävin viikko sitten maanantaina ekaa kertaa ja oli kyllä ihan huippuhyvä olo sen jälkeen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon käyny spinussa aina sillon tällön! Tykkään kyllä itekin, jos ehtisin niin kävisin varmasti useemminkin :)

      Poista
  7. Oisko sulla mitään vinkkejä miten ei-niin-aktiivisesti urheilevan kannattaisi aloittaa treenaaminen? (: Nää sun postaukset on kyllä ollu tosi mielenkiintoisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa etsiä juttu/laji/liikuntamuoto, mistä nauttii että se treeni-into pysyy yllä! Oli se sitten sauvakävely, hölkkä tai sali :-) kokeile eri juttuja rohkeesti ja kysy neuvoja muilta. Voi kiitos, ihana jos inspiroi!

      Poista
  8. Moii! Käyn itekin 4-6 kertaa kk (tiiän, liian pitkä viikossa salilla ja teen youtubesta cardio-harjotuksia, mut salilla on alkanut väha jumittaan. Sama 2-jakoinen saliohjelma on ollut nyt 3kk (tiiän, liian pitkä aika samalle ohjelmalle). Tarvisin ohjeita hyvälle jalkareenille sisältäen mm. jalkaprässi ja muita laitteissa tehtäviä juttuja mut myös niitä painoilla tehtäviä jutskia. Kyykyn liikerata ei oo viel ihan hallussa ja tuntuu että näytän hirveeltä persehheruttelijalta kun koitan tehä pienipainosella tangolla niitä yhyy. Mut juu, kaikkia jalka+peppu-liikkeitä kehiii :----)!

    Sulla on muuten aivan älyttömän kiinnostava & "tarpeellinen" blogi, kiitos siitä c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Kyykkyä tosiaankin kannattaa tehdä pienillä painoilla alkuun ja hioa tekniikka kuntoon että saa tehokkaan liikkeen menemään oikeisiin lihaksiin eikä selkänikamiin! :-D tehokkaita jalkaliikkeitä esim askelkyykyt käsipainoilla, jalkaprässi, jalkojen ojennusta tai koukistusta laitteessa, lantionnostoa tangolla tai vaikka pallon päällä.. Näitä on tosi paljon! Voin koittaa tehdä vaikka kokonaista postaustakin aiheeseen liittyen!

      Kiitos tosi paljon! Mullekin on tarpeellista ja motivoivaa saada tämmösiä kommentteja, että jaksan taas postailla :-)!!

      Poista
  9. ois kiva jos saisit kunnon kameralla kuvia sun yhdestä sali treenistä, kaikista liikkeistä mitä sen aikana teet. jos tuo nyt on edes mahdollista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin olis kiva ihan sama juttu, mutta meidän salilla toi kuvaaminen on vähän niin ja näin. Pitäis kysyä varmaan henk. kunnalta lupa ensin ja saada sit joku vielä ottamaan kuvia! Katellaan!

      Poista