maanantai 22. syyskuuta 2014

Elina aasta ööhön

DSC_0136

Nyt seuraa ehkä maailman randomein A-Ö-tietopläjäys minusta ja minuun liittyvistä asioista ja ominaisuuksista. Menin sillä linjalla, että ensimmäinen kyseisellä kirjaimella alkava sana ja sitä sitten sovellan jotenkin itseeni liittyväksi! Here we go.

Ajattelija. Mietin todella paljon asioita pääni sisällä ja toisinaan kyllä aiivan liikaa. Pienistäkin jutuista saa muodostettua ison arvoituksen pään sisälle, mikä on joskus ihan tarpeetonta.

Bodycombat on aivan ihanaa, oon rakastunut kyseiseen ryhmäliikuntatuntiin ihan sydämeni pohjasta. Meidän salilla tulee uusi ohjelma nyt huomenna ensimmäistä kertaa julki ja en malta oottaa! Vedän noilla tunneilla aina sellasissa sfääreissä että muut varmaan kattoo ku kajahtanutta hullua.

Cetori on mun lempparikirppis Lahdessa. Sieltä löytyy aina jotain mukaan! Pitäiskin mennä taas koluamaan kyseinen laitos läpi, sieltä oon tehnyt niin paljon hyviä ja edullisia löytöjä ettette uskokaan.

Diivailu ei kuulu kyllä mun luonteenpiirteisiin alkuunkaan. Oon niin paljon kaikkea muuta.. Vähät jaksan välittää joskus vaikkapa siitä miltä näytän, oon enemmänkin 100prosenttinen luonnonlapsonen.

Eläinrakas oon ollut aina, mutta en kuitenkaan ihan sieltä ääripäästä. Kissa on mun lempieläin ihan ehdottomasti, ihan huikeita otuksia tuitui.

DSC_0140

Futis on sellainen laji mistä en oo koskaan ollut kiinnostunut, mikä johtuu kyllä varmaan siitä että oon sitä niin huono pelaamaan.. Säbässä, lätkässä ja muissa joukkuelajeissa pääsen loistamaan mutta jotenki mun jalat ei suostu toimimaan fiksusti yhdessä niin ison pallon kanssa. Yhyy.

Golfkenttä tarjos viime kesänä mulle työpaikan jossa ajelin työmiesten kanssa ruohoja ja hoitelin kenttää. Mielenkiintoinen ja erilainen kokemus jossa pääsi tutustumaan itselle kyllä tosi tuntemattomaan lajiin.

Hampaidenpesu on ollut mulle aina elämääkin tärkeämpi juttu. En huijaa, kun nyt kerron että oon jättänyt ehkä yhteensä kolme kertaa hampaat pesemättä illalla elämäni aikana. Pienenä kävin itkemään koska pikkusisko ei suostunut pesemään hampaita illalla, vissiin hammaspeikoilla oli peloteltu sen verran.. Kiitti äiti ja iskä.

Iltapala on ehkä ihanin ateria päivässä, erityisesti perheen kanssa vietetty sellainen joskus perjantai- tai lauantai-iltana (tai itseasiassa yönä kun on meidän perheestä kysymys..).

Joulu on ihanin juhla ikinä. Erityisesti kyllä se joulun odotus eikä aatto sinänsä. Se tunnelma saa mut vaan niin täydellisesti valtaansa jo siinä marraskuun kynnyksellä.

DSC_0187

Kummelit on sellainen sarja mitä ehkä jokaisen suomalaisen olis pitänyt joskus katsoa, mutta myönnettäköön nyt tässä että en oo koskaan katsonut jaksoakaan.. Vai onko se edes sarja vai elokuva?!

Lasken vieläkin matikassa yhteen- ja vähennyslaskuja sormilla. Naputtelen silleen sormilla pulpettia vasten, mille aina kaverit jaksaa nauraa.. Eikö kukaan muu muka tee tätä? En usko!

Maastaveto on yks mun lemppariliikkeistä salilla jalkapäivänä. Saa luotettavasti aina takareiskat kelvottomaan kuntoon muutamaksi seuraavaksi päiväksi ja voi varioida monella eri tavalla.

Neulominen ei ole mua varten eikä kyllä mikään käsityöpiperryksiin liittyvä asia. Se on vaan aluetta mikä mua ei oikeastaan edes kiinnosta (ehkä taas just sen takia että en ole hyvä siinä), ehkä joskus mummompana sitten innostun kutomaan sukkia ja tekemään tilkkupeittoja ja muita kivoja.

Oksentaminen on ehkä yks maailman hirveimmistä asioista. Karmii jo toi sanakin, kammoksun vaan kaikkea mitä tohon kyseiseen toimenpiteeseen liittyy. Hyi miks edes kirjoitin sen tähän..

DSC_0238

Papparaiset on ihania, tarkotan sellasia lepposia papparaisia. Mun oma pappa on ihana esimerkiksi. Arvostan myös hirveen paljon sotaveteraaneja ja olis huikeeta päästä kuuntelemaan niiden tarinoita joskus henkilökohtaisesti.

Quornleike tuli ekana mieleen ja kerron siis että maistoin tätä kyseistä kasvissyöjille tarkoitettua "lihankorviketta(?)" vasta viime vuonna ekaa kertaa. Yllätyin miten hyvää se olikaan, ainakin meidän koulussa!

Ralliautolla olis kiva päästä ajamaan, ai että. Pikkutytöstä oon ihastellut niiden menoa, koska tässä meidän kylällä on ollut aina jotain harjoituksia ja kisoja sun muita (Lööbbi esimerkiks on tuossa kurvaillut kilsan päässä).

Sormukset joita oon ostanut, on KAIKKI mulle liian isoja. En ymmärrä, voiko sormet jotenkin laihtua? Hyvästä paikasta ainakin mulla sitten ensimmäisenä ylimääräiset lähtee. Ei mutta siis en ihan tosiaan ymmärrä, pikkusen ärsyttääkin kun on turhaan ostanut kasan kivoja sormuksia mitä ei voi pitää..

Tupakanhaju on yks kauheimmista hajuista ja muutenkin kyseisen kääryleen poltteleminen. En vaan ymmärrä sitä tai että miksi joku haluaa oman terveytensä pilata.

DSC_0247

Ulkoilma on asia, jota tarviin joka päivä että mielenterveys pysyy kondiksessa. Jotenkin kun on pienestä asti täällä landella asunut ja tottunut siihen ulkona reippailuun päivittäin, ei vaan pystyis kyllä missään tilanteessa kököttämään vaan sisällä koko päivää.

Vilukissa on sana joka sopii kuvaamaan mua melkoisen hyvin. Palelen ihan jatkuvasti ja oon jo epäillyt onko tää normaalia.. Talvella varsinkin mulla on aina kylmä, vaikka olis kolme toppatakkia päällekkäin..

Wanhojen tanssit on mulla vuorossa helmikuussa enkä tiedä vielä yhtään millaisen mekon haluun, meikistä tai tukasta puhumattakaan.. Pari mulla sentään on jo turvallisesti valmiina! Pitäis silti vissiin alkaa vähän suunnittelemaan noita esteettisiäkin juttuja, ettei tuu viime hetken stressiä..

Åre on semmonen paikka minne oon halunnut matkustaa aina kyllä snoukkailureissulle. Toivottavasti joskus unelma vielä toteutuisi!

Äiti on mulle maailman tärkein ihminen.

Öööö kuuluu mun suusta vähän turhan usein. Pitäisi päästä eroon tuosta örinästä ja olla hiljaa jos ei tiedä mitä sanoa.

DSC_0405

8 kommenttia:

  1. Olipa kiva postaus :-) ja hei minä naputtelen sormilla pöytään ku lasken jotaki!! Haha. Ja voiii sua onnekasta ku wanhat on vasta edessä. Mulle wanhat oli lukion paras päivä ja ne harjotukset oli aina tosi huippuja :-D ootko miettiny minkä värisen mekon haluaisit? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kiitos! Jes toi lohdutti, meikäläinen tekee tota harva se hetki kun on joku matemaattinen prosessi käsiteltävänä :-D edessä joo ja en oo mitenkään valmistautunut, kääks.. Ihana kuulla, toivottavasti tosta päivästä tosiaan tulis kiva ja tanssireeneistä kans! Hirvittää myöntää, mutta väristäkään ei ole kyllä mitään haisua.. Ehdotuksia otetaan vastaan!

      Poista
  2. Haha! :D minullakin tuo et sormukset on aina liian isoi! :D aloin miettimään et ehkä kun on kaupassa näprännyt ja kokeilut niin monta jolloin sormi turpoo. Ja sit kun tulee kotiin niin sormi ei oo enää yhtään turvoksissa ja sormus on tällöin liian iso? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä juttu tosiaan, en yhtään tiedä mistä johtuu koska oon kanssa luullut sovittaneeni niitä useempaan kertaan ennen ostamista :-D hmph..

      Poista
  3. Ihana postaus! :) Samaistun tosi moneen asiaan, varsinkin hampaiden pesu (en saa unta jos en pese hampaita illalla) ja lasken itekki matikkaa aina sormilla.. :D ja vinkvink mulla on viime vuotinen wanhojentanssimekko myynnissä :) Käy kurkkaamassa ja vinkkaa kavereillekkin jos viitsit > http://m.tori.fi/vi/13538062.htm

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Essi! Hauskaa että löyty jotain samaisia piirteitä, en oo ihan yksikseni kummajaisten tapojen kanssa :-D ja hei kiitos, käyn kurkkailemassa!!

      Poista
  4. tosi hauska postaus ja ihania kuvia ♥♥

    VastaaPoista