tiistai 14. lokakuuta 2014

Fitness expot ja omia treenejä

3
5

Heipparallaa! Meikäläinen kävi pyörähtämässä ihanan ystäväni Roosan kanssa Nordic Fitness Expoilla viime viikonloppuna, jotka järjestettiin täällä Lahdessa messukeskuksessa. Tuttuja naamoja näkyi paljon fitnesspiireistä, mm. Fitfarmin Jutta Gustafsberg, Jari "Bull" Mentula, Oona Tolppanen sekä kisalavalla Linda Danakas ja Eve Heikkinen, joiden blogeja oon seuraillut aika aktiivisesti. Nähtiin Nikole Wilkins-kisan bikinitytöt ja muutamia muita, mitä messulipulla pääsi katsomaan. Ihan kiva tapahtuma, mutta hyvin riitti meille kuitenkin yhden päivän pyörähdys. Messualue oli aika nopeasti kierrelty ja protskupatukat maisteltu!

4
6

Treenijutut on jääneet nyt vähemmälle selkeästi blogin puolella. Mun treenaaminen on muuttanut vähän luonnettaan, ja etsin parhaillaan sitä itselle mieluisinta ja tähän hetkeen sopivinta tapaa treenata ja pysyä aktiivisena. Salitreeniä oon tehnyt 1-2 kertaa viikkoon, bodycombatissa ja fressin omassa toiminnallisessa harjoittelussa oon käynyt myös viikoittain sekä satunnaisesti esimerkiksi spinningissä ja kehonhuoltotunneilla. Lenkkeillyt oon myös ahkerasti! Iltakävelyt pirtsakassa syysilmassa on ehkä terapeuttisinta ikinä, ja joskus kaipaa pidempiä juoksulenkkejä.

1

Viime viikon treenipäiväkirja:

MA: FressiFit 1h, kävely salilta kotiin 4km/30min
Energiaa oli turhan vähän ja siks ei treeni luistanut niin hyvin mitä normaalisti. Rankasti tuntui kuitenkin! Liikkeinä oli burpee punnerruksella, askelkyykky käsipainoilla, sykkeennosto, valakyykky, vatsalihakset ylösnousulla kahvakuulan kanssa ja pystypunnerrus. Jokaista liikettä 1min ja koko kierros läpi ilman pidempiä taukoja. Kierroksen jälkeen oli aina parin minuutin pidempi palauttelu. Kierroksia mentiin yhteensä 5! Alkoi kyllä burpeet pikkuhiljaa painaa kun painettiin neljättä kierrosta, pakko sanoa... Treenin jälkeen teki vielä mieli saada raikasta ulkoilmaa, ja kävelin kotiin salilta.

TI: Lepo

KE: FressiFit 1h, kävely salilta kotiin 4km/30min
Vähän erilainen fitti mikä maanantaina. Meitä oli muistaakseni 8 eli vähän liikaa, joten homma meni vähän sähläykseksi. Ihan hyvän treenin sai kuitenkin aikaan! Liikkeinä oli leuanveto kumpparilla, vastaliike TRX-nauhoilla, punnerrus kädenvaihdolla steppilaudan kanssa, etuheilautus kahvakuulalla, rinnalleveto+työntö, boxihyppy ja mountain climber. Alotettiin jokainen kierros aina burpeella (punnerrus+räjähtävä hyppy ylös) ja kaikkia liikkeitä 1min, putkeen. Ehdittiin tehdä muistaakseni vaan 3 täyttä kierrosta, mut olin silti kyllä kaikkeni antanut vikan liikkeen jälkeen :-D sitten taas kävellen kotiin.

TO: Aamulla salitreeni 35min + spinning 30min
Koulu alkoi vasta kympiltä, joten ehdin salille aamulla! Tein rinnallevetoa 3 ja penkkiä 4 sarjaa ja hauikset vielä mutkatangolla 3 sarjaa + kässäreillä 3 sarjaa. Sitten piti jo kiirehtiä spinningiin, jossa kyllä hiki taas lens vaikka olikin suht kevyt tunti. Loppupäivän olin koulussa ihan raato :-D

PE: Lepo

LA: Messuilla ja kaupungilla pyörimistä, illalla kävelylenkki 4,2km/40min

SU: Juoksu 6,3km/42min
Saatoin Roosan asemalle ensin bussilla ja lenkkeilin keskustasta vähän kierrellen takaisin kämpille. Ai että, juoksu kulki kyllä älyttömän hyvin ja olis voinut juosta paljon pidemmänkin lenkin, mutta oli jo kiirus kämpille kaveria vastaanottamaan.

7

Tää viikko vielä ja sitten koittaa tämän tytön syysloma. Ei vois kyllä parempaan saumaan tulla! On jo kova koti-ikävä ja kivoja suunnitelmia lomalle pläänittynä. Päivät lyhenee, aamut pimenee ja illat viilenee - syksyistyy siis koko ajan enemmän. Kohta alkaa jo tulla jouluviboja ja täällä yksi jouluihminen on jo pienissä fiiliksissä, salaa tietysti vielä.

Coming soon: eilisillan killeri jalkatreeni ja vähän ruokajuttuja FODMAP-ruokavalion saralta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti