lauantai 25. heinäkuuta 2015

Päiväni särkänniemessä - video

asdsad

Viime maanantai-iltana Samuelin kanssa päätettiin, että seuraavana päivänä suunnataan Särkänniemeen. Molemmilla oli sopivasti day off töistä ja ilmatkin suosi erinomaisesti! Päivä on kuvattu puhelimella, joten laatu ei ole ihan parhaista parhainta hoodeeta. Toivottavasti fiilikset kuitenkin välittyy, päivä oli huisin hauska!



torstai 16. heinäkuuta 2015

Nopea pihatreeni

mäkireeni
Hiihtokeskuksen mäkiä pinkomassa

Kesällä treenailu on aina vähän erilaista mitä normaalisti arkena. Tekee mieli olla ulkona tunkkaisen salin sijaan (ainakin meikäläisen) ja nauttia kesäisistä maisemista ja ilta-auringosta. Omatkin treenit on vähän suunnittelemattomampia ja enemmän fiilispohjaisia aina näin kesällä. Olen käynyt lenkillä niin kävellen, juosten, pyöräillen kuin rullaluistellen. Korkeasykkeisiä intervallivetoja sähkötolppien välillä ja sitten ihan fiilistelylenkkejä, jotka onkin jääneet kesken mahtavien metsämansikkapaikkojen löydyttyä metsäpolun varrelta. Eikä muuten oo haittanut yhtään, päinvastoin! Ihanaa, että voi mennä niin fiiliksen mukaan eikä ole mitään suunnitelmia, tarkkoja dieettejä tai aikatauluja.

Yksi ilta tein nopean, tehokkaan pihatreenin kotipihalla kävelylenkin jälkeen jota kuvailin ja ajattelin jakaa sen tänne teillekin! Treenipostauksista aina tykätään ja itsekin niitä voisin ihan hyvin tehdä useammin. Juuri tällaisiin nopeisiin kotitreeneihin haen itsekin aina uusia liikevinkkejä, joista kokoan omia treenejä. Tykkään pitää tällaiset pihatreenit aika nopeina ja korkeasykkeisinä, jossa saa haastaa itseään ja suorituksen jälkeen jäädä mahtavalla fiiliksellä loikoilemaan nurmikolle. Nyt kuitenkin treeniin, joka näytti tältä!




  1. Askelkyykky 15 toistoa molemmille jaloille
  2. Punnerrus 15 toistoa
  3. Ristirutistus 30 toistoa
  4. Trampoliinihyppy 50 toistoa TAI 
  5. Hyppy ylös maassa 20 toistoa

Liikkeet on tarkoitus tehdä ihan putkeen, eli heti kun viimeiset toistot on tehty edellisestä liikkeestä pitäisi siirtyä jo reippaasti seuraavaan. Kun kierros on loppu, 30s-1min lepo ja uudelle rundille. Voit tehdä fiiliksen mukaan 3-4 kierrosta tai vaikka 20, jos on hyvä pärinä päällä.

Hikisiä treenihetkiä! Meikäläisellä ainakin tuntui (ja kuuluu myös ähkimisenä videolla punnerrusten kohdalla hahah!) vaikka olikin aika nopea jumppa. Kokeilkaa ja kertokaa miltä tuntui, ja haluatteko lisää tämmösiä treenejä.